صید فراساحلی یکی از ظرفیتهای جدید شیلات برای ارتقای تولید و بهره وری

5:55 - 30 دی 1394
کد خبر: ۱۲۴۰۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان شیلات ایران گفت : صید فراساحلی یکی از ظرفیتهای جدید در بخش شیلات محسوب می شود و می تواند نقش موثری در افزایش تولید و بهره وری به دنبال داشته باشد .
به گزارش ، حسن صالحی افزود: حضور در صید فرا ساحلی که عملکرد این بخش در حوزه آبهای دور و بین المللی است ، در چند سال گذشته به آن توجه شده و در منطقه چابهار این قابلیت وجود دارد .

وی گفت : امضای توافق نامه همکاری شیلات با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تجربه مناسبی که این سازمان بتواند توانایی های خود را مورد ارزیابی قرار دهد .

صالحی اظهار داشت : کارگروهی برای پیگیری اجرای مفاد این توافق نامه تشکیل شده و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می تواند در بخش های زیادی از جمله ، افزایش بهره وری در زنجیره های صید تا سفره، زنجیره های پرورش، مجموعه ها و مزارع به شیلات کمک کند.
وی اضافه کرد : سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند بخش شیلات کشور را مهندسی، علمی و فناوری محور سازد و ظرفیتهای خوبی در بین اعضای حقیقی و شرکتهای خدمات فنی مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی وجود دارد که می تواند منجر به افزایش بهره وری در بخش شیلات شود.

صالحی استفاده از ظرفیت شرکتهای خدمات فنی مهندسی در بحث آبزی پروری را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنانچه هر مزرعه دار یا صاحب کارخانه ملزم شود تا تایید یک شرکت خدمات فنی مهندسی کشاورزی را انجام دهد، افزایش بهره وری را مشاهده خواهیم کرد.

احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز امضای این توافق نامه را آغازی برای ایجاد تحول در بخش شیلات کشور دانست و گفت : رئیس سازمان شیلات ایران، به عنوان عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ، شناخت لازم از ظرفیتهای این سازمان را دارد و می تواند به اجرای بهتر مفاد این توافق نامه کمک کند.

کبیری نخستین گام در چارچوب این توافق نامه را توانمندسازی اعضا و شرکتهای خدمات فنی مهندسی دانست که برای اجرای این توافق نامه ، دو سازمان یاد شده باید گام به گام در مسیر اجرایی شدن مفاد این توافق نامه پیش بروند تا منشاء تحول در بخش شیلات شود .

براساس این گزارش، توافق نامه مزبور در هفت ماده تهیه و مدت همکاری آن از سال 1394 به مدت پنج سال است که در صورت توافق طرفین قابلیت تمدید دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *