وقتی هوگوپوشان ایرانی برای همسایه سهمیه می‌گیرند!

11:00 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۲۵۹
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
دو تکواندوکار ایرانی الااصل برای کشورهای دیگر صاحب سهمیه المپیک ریو شدند.
به گزارش خبرنگار ورزشی ؛ مدتی است ورزشکاران ایرانی بنا به دلایلی مختلفی تهدید به خروج از کشور کرده و گاها حتی تهدید خود را عملی می کنند که در چند سال اخیر در رشته تکواندو نیز برخی بازیکنان راهی کشورهای اروپایی شدند.

مدت‌ها قبل میثم رفیعی برای فنلاندی‍‌ها به میدان رفت، راحله آسمانی دارنده نشان نقره بازیهای آسیایی 2010 گوآنگجو به بلژیک مهاجرت کرد،‌ دینا پوریونسی دارنده نشان برنز آسیا سال گذشته راهی هلند شد، احمد محمدی مجوز بازی برای اوکراینی‎ها را گرفت و سرانجام از بین پنج تکواندوکاری که اوایل اسفند سال قبل به جمهوری آذربایجان رفتند،‌ دو نفر ماندنی شدند و مدال ها و عناوین زیادی برای این کشور بدست آوردند.

رقابت‌های انتخابی قاره اروپا هم به تازگی در استانبول ترکیه برگزار شد که در آن میدان، میلاد بیگی برای آذری‌ها در وزن سوم، سهمیه المپیک ریو را بدست آورد. این بازیکن در رقابت‌های جهانی امسال نتوانست مجوز مسابقه برای جمهوری آذربایجان را کسب کند اما در ادامه با رایزنی ها این مجوز برای بازیکنان ایرانی الاصل آذربایجان که سرمربیگری آن برعهده رضا مهماندوست سرمربی اسبق و موفق تیم ملی ایران است،‌ صادر شد.

بیگی از بازیکنان خوب ایران بود که در رقابتهای انتخابی هم موفق نشان داد، اما حالا حضور او در المپیک، یک فرصت طلایی در وزن سوم برای آذری ها و یک تهدید برای مهدی خدابخشی خواهد بود که از ایران سهمیه المپیک دریافت کرده است.

جمهوری آذربایجان پیش از این اتفاقات هم از طریق سیستم رنکینگ توسط رادیک عیسی اف به سهمیه المییک رسیده بود.

از سویی دیگر باید به سامان طهماسبی در وزن 85 کیلوگرم و صباح شریعتی در وزن 130 کیلوگرم هم اشاره کرد که برای تیم کشتی آذربایجان سهمیه المپیک ریو را کسب کردند.

با این وجود میلاد بیگی سومین ورزشکار ایرانی است که با پرچم تیم ملی آذربایجان در المپیک 2016 ریو حضور خواهد داشت.

راحله آسمانی هم سرانجام پس از حدود دو سال توانست مجوز بازیهای انتخابی المپیک را با پرچم فدراسیون جهانی تکواندو بدست آورد. او چندی پیش در رقابتهای استانبول مدال طلای وزن 57- کیلوگرم را کسب کرد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *