تخصیص 22 میلیارد ریال به مدارس شاهد و طرح پراکنده

2:40 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۹۲۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از تخصیص 22 میلیارد ریال اعتبار بنیاد شهید امور و ایثارگران به مدارس شاهد و طرح پراکنده خبر داد.

به گزارش ، پیش از ظهر امروز محمدحسین کفراشی در حاشیه چهل و هفتمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد ، اظهار کرد: در هجدهم اسفندماه سال جاری با توجه به برنامه های آموزش و پرورش و مصوبه شورای بسیج دانش آموزی کشور پیش کنگره شهدای دانش آموز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با محوریت مدارس شاهدی که بیشترین شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده اند برگزار می شود.

وی افزود : در حال حاضر مقدمات پیش کنگره فراهم شده و دستورالعمل اجرایی آن به استان ها ارسال می شود که با فعال سازی کمیته های استانی با مسئولیت مدیر کل آموزش و پرورش استان و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین بسیج دانش آموزی و سازمان های مرتبط ، کنگره شهدای دانش آموزی برگزار خواهد شد.

کفراشی ادامه داد: بحث رتبه بندی مدارس شاهد از اقداماتی است که از سال گذشته در امور شاهد و ایثارگران آغاز شده که با جمع بندی نظرات و گزارش بازرسی های صورت گرفته از کلیه مدارس شاهد با درنظرگرفتن شاخص هایی که از طرح تعالی مدیریت مدرسه احصاء شده است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گزارش دریافتی از 315 کارشناس و ارزیاب آموزش وپرورش از مدارس شاهد خاطرنشان کرد: از مجموع 1356 مدرسه شاهد در کشور 79 درصد از مدارس در رتبه های «ممتاز» و «عالی» و بقیه مدارس در رتبه های «موفق»، «پویا» و «کمتر از حد انتظار» قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: باتوجه به دستورالعمل رتبه بندی مدارس شاهد، مدارس حائز رتبه های ممتاز و عالی موردتشویق قرار می گیرند و بقیه مدارس موظفند در یک برنامه مدون یک ساله حداقل یک رتبه جایگاه خود را ارتقا دهند.

کفراشی باتوجه به تنگناهای مالی کشور از پرداخت 22 میلیارد ریال اعتبار بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدارس شاهد و طرح پراکنده خبر داد وافزود: بخشنامه مربوط به این موضوع به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است و توزیع این بودجه به مدارس شاهد با اولویت مدارسی است که بیشترین جامعه هدف را تحت پوشش قرار داده اند صورت می گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *