در مرحله بررسی صلاحیت ها لازم بود برخی ملاحظات مورد توجه قرار می‌گرفت

14:19 - 26 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۱۳۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با اشاره به کار تمام وقت اعضای هیات های نظارت برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها در مهلت مقرر بیان داشت: البته لازم بود در مرحله قبل بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی برخی ملاحظات مورد توجه قرار می گرفت.
لازم بود در مرحله بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی برخی ملاحظات مورد توجه قرار می گرفتبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، سیامک ره پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در جریان مصاحبه با خبر 14 شبکه یک سیما با اشاره به روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیات های مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار کرد: پس از بررسی هایی که در هیات های اجرایی صورت گرفت، در این مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیات های نظارت انتخابات انجام شد.

وی ادامه داد: هیات های نظارت استانی در جریان بررسی صلاحیت ها از نظرات هیات مرکزی نظارت استفاده کردند.

ره پیک با بیان اینکه امروز تا ساعت 24 نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس اعلام می شود، تصریح کرد: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها، افرادی که صلاحیتشان احراز نشده از فردا فرصت دارند به مراکز معرفی شده مراجعه کنند و مراتب اعتراض خود را بیان کنند.

وی افزود: بر اساس قانون انتخابات مجموع زمان اعتراض و رسیدگی شورای نگهبان به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده 20 روز است که این زمان از فردا آغاز می شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به کار تمام وقت اعضای هیات های نظارت برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها در مهلت مقرر بیان داشت: البته لازم بود در مرحله قبل بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی برخی ملاحظات مورد توجه قرار می گرفت.

ره پیک در پایان با بیان اینکه تاکنون چه در بخش اجرا و چه در بخش نظارت فرآیند انتخابات با مشکل عمده ای مواجه نشده است، خاطر نشان کرد: مرحله بعدی فرآیند احراز صلاحیت ها پس از اعلام نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، بررسی های شورای نگهبان است و کسانی که احراز صلاحیت نشده اند می توانند در مدت قانونی تعیین شده مراتب اعتراض خود را به این شورا ارائه کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *