تاجیکستان دو کنسولگری خود را در "افغانستان" تعطیل کرد

10:30 - 26 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۰۳۰
خبرگزاری میزان - کمتر از دو هفته بعد از حمله های خونین به کنسولگری های هند و پاکستان در افغانستان، تاجیکستان کنسولگری های خود را در شهرهای قندوز و بدخشان تعطیل کرد.
تاجیکستان دو کنسولگری خود را در به گزارش سرویس بین الملل ، وزارت خارجه افغانستان به زمان بسته شدن این کنسولگری ها اشاره نکرده، اما گفته است که تعطیلی این کنسولگری ها موقت خواهد بود.

تاجیکستان دارای کنسولگری دیگری در شهر مزار شریف است که وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که این کنسولگری تعطیل نشده و به کار خود ادامه خواهد داد.

کنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار افغانستان واقع در شرق این کشور روز چهارشنبه هدف حمله انتحاری قرار گرفت و 7 سرباز پلیس کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش در افغانستان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

پیش از این روز یکشنبه هفته گذشته کنسولگری هند در شهر مزار شریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان هدف حمله مهاجمان مسلح ناشناس قرار گرفت و مهاجمان با استقرار در طبقه سوم ساختمان این کنسولگری، با نیروهای پلیس درگیر شدند و بعد از گذشت بیش از 24 ساعت، درگیری ها با کشته شدن مهاجمان به پایان رسید.

منابع بیمارستانی از زخمی شدن 9 نفر در این حادثه خبر دادند، اما وزارت امور خارجه هند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به هیچ یک از اتباع هندی در این حمله آسیبی نرسیده است.
هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *