موج آرام معاملات تالار شیشه ای در سومین هفته دی ماه

12:15 - 25 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۸۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در ابتدای روز شاهد جوی نسبتا متعادل و مثبت در بازار بودیم و شاخص کل به کمک نمادهای بزرگ رشد ناچیزی را رقم زد. بانکی ها جوی نسبتا متعادل و منفی داشتند نمادو وگردش با توجه به تغییر بااهمیت پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.
به گزارش ، در اولین روز معاملاتی هفته شاخص کل با 22.17 واحد افزایش نسبت به روز قبل به 62.655 واحد رسيد. بيشترين تاثير منفی بر شاخص کل را نماد فارس و  بیشترین تاثیر مثبت را نماد پارسان ،  بر جاي گذاشتند و شاخص فرابورس بدون تغییر به 702 واحد رسید که زاگرس با 1.82 واحد بیشترین تاثير مثبت را بر ايفكس بر جاي گذاشت.
 
بعلاوه در ابتدای روز شاهد جوی نسبتا متعادل و مثبت در بازار بودیم و شاخص کل به کمک نمادهای بزرگ رشد ناچیزی را رقم زد. بانکی ها جوی نسبتا متعادل و منفی داشتند نمادو وگردش با توجه به تغییر بااهمیت پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.
 
در گروه خودرویی ها پرحجم معامله شده و میزان عرضه ها در این گروه نیزقابل توجه بود ، پالایشی ها تحت تاثیر سقوط قیمت نفت امروز پرعرضه بوده و بیشتر نمادهای گروه در درصدهای مثبت معامله ، تقاضای سنگین و صف های خرید نمادهای کاشی و سرامیک،فشار تقاضا در نمادهای قندی از جمله وضعیت گروه ها در اولین روز معاملاتی هفته بودند.

روند معاملات در طی هفته:

گروه بانکی با توجه به خبرهای ، برداشته شدن تحریم های بانک مرکزی ، مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته و با افزایش تقاضا و معاملات مثبت همراه بود. خودرویی ها اکثرا با معاملات مثبت و افزایش تقاضا همراه بودند.

همچنین در حمل و نقلی ها نماد توریل ، گزارشات 9 ماهه خود را منتشرکرد ، و طی این 9 ماه توانست به ازای هر سهم 172 ریال ، یود محقق کند که معادل 65 درصد پیش بینی هایش می باشد.

این در حالی است که در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها نسبتا با معاملات متعادلی همراه بودند ، همچنین نماد شیراز در این گروه سود هر سهم منتهی به 29/12/94 خود را مبلغ 245 ریال اعلام نمود، این شرکت در 6 ماهه 35 ریال سود محقق ساخته که معادل 14 درصد از پیش بینی هایش می باشد ، همچنین نماد شاراک در گزارش 9 ماهه حسابرسی شده ی خود ، سود هر سهم را معادل 1.589 ریال اعلام نموده است که در 9 ماهه توانست به ازای هر سهم 662 ریال سود کنار بگذارد. 

بر اساس این گزارش شرکت کارخانجات کاشي و سراميک سعدي در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 29/12/29شرکت را مبلغ 18 ریال اعلام نموده است .این در حالی است که نسبت به پیش بینی قبلی با کاهش 77 درصدی همراه بوده است. این شرکت در 9 ماهه 1 ریال سود ساخته است که توانست 6 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد. 

گفتنی است، شرکت عمده دلیل این تعدیل منفی را کاهش مبلغ فروش به دليل رکود ساخت وساز در کشور و شرایط رقابتی بازار ، در صنعت کاشي و سراميک، از مبلغ 38 میلیارد تومان به مبلغ 33 میلیارد تومان عنوان نمود که از جمله خبرهای مهم گروه ها است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *