ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

10:16 - 24 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۵۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام و المسلمین وحدانی‌نیا گفت: باید همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌ها گام‌هایی را بردارند و رو به جلو حرکت کنند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، حجت‎الاسلام و المسلمین یدالله وحدانی‌نیا در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند در آموزه‌های دینی جامعه‌ای می‌خواهد که حاکمیت آن حاکمیت الهی باشد.

وی با بیان اینکه خدا جامعه‌ای مبرا از خشونت و ناامنی و ستمگری می‌خواهد، گفت: هرگونه رفتار با خشونت شدید و قهرآمیز را خشونت می‌گویند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: سرشت انسان سرشت خشونت نیست بلکه رفتارهای خشونت زا در نتیجه علل بیرونی به وجود می‌آید و انسان را وادار به خشونت می‌کند.

وحدانی‌نیا تصریح کرد: تفاوت‌های فرهنگی، کاستی‌‌‌های معنوی، دو قطبی بودن جامعه، ملی‌گرایی، خودبینی، برتربینی، حسادت‌‎بینی و تغذیه ناپاک برابر آموزه‌های دینی بر خشونت تاثیر می‌گذارند.

وی با اشاره به تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم، ادامه داد: آنچه که خروجی در شورای پیشگیری وقوع جرم در مرکز کشور اتفاق بیفتد از سوی رئیس جمهور به عنوان قانون به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه آمار خشونت در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: باید همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌ها گام‌هایی را بردارند و رو به جلو حرکت کنند.

وحدانی‌نیا گفت: امیدواریم همواره خشونتی در خانواده و جامعه وجود نداشته باشد و پرونده‌ای از خشونت در محاکم قضایی به چشم نخورد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *