کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه تصمیم‌ خودسرانه به عربستان ندهد

17:51 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۴۹۴
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است اعضای ایرانی AFC باید در برابر اقدام سعودی‌ها ایستادگی کنند و پیگیر حق طبیعی ایران در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باشند.
به گزارش به نقل از سایت خانه ملت، ابوذر ندیمی در واکنش به برخورد سیاسی عربستان سعودی با لیگ قهرمانان فوتبال آسیا گفت: اقدام سعودی ها مبنی بر جلوگیری از ورود تیم ملی ایران به این کشور و ممانعت از حضور تیم ملی خودشان در کشور ما در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا صرفا به ضرر خود آنهاست که باعث ناامن معرفی شدن عربستان در میزبانی می شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر برگزاری مسابقات در کشور ثالث باعث می شود انبوه تماشاگران خود را از دست بدهند و از نظر رفت و آمد و تدارک سفر دچار مشکل شوند.
 
وی افزود: از طرفی از این طریق دشواری هایی نیز به ما می رسد اما در کل آنها مسبب دشواری هایی هستند که برای خودشان و ما ایجاد می کنند از سوی دیگر ضمن اینکه باید تا جای ممکن در کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در برابر این اقدام سعودی ها ایستادگی کنیم تا آنها نتوانند به اهداف خود برسند،‌ اعضای ایرانی این کنفدراسیون نیز باید تلاش کنند این اقدام را بی پاسخ نگذارند.
 
ندیمی ادامه داد: این درست نیست هر کشوری هر زمانی که خواست قوانین بین المللی را نادیده بگیرد و برای خود شیوه نامه جدیدی تهیه کند و بگوید فقط بر طبق آن عمل می کند و سازمان بین المللی مربوطه نیز بدون چون و چرا بپذیرد.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم همچنین اظهار کرد: مسئولان فوتبال کشور نباید هیچ امتیاز مثبتی به آنها بدهند و اجازه دهند به راحتی حرف خود را به کرسی بنشانند چرا که این رفتار آنها برخلاف رفتارهای بین المللی است و پیگیری حقوقی را می طلبد.
 
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاظرنشان کرد: البته باید توجه شود تمام رفتارهای ما در کنفدراسیون بر اساس منش صحیح بین المللی باشد که بهانه دست کسی ندهد و بازیکنان ایرانی نیز با غیرتی که از خود نشان می‌دهند باید بهترین بازی انجام دهند.
 
پایان پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *