آقای اردوغان احترام خود را نگهدارید!

12:55 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۲۸۳
دسته بندی: سیاست
آقای اردوغان رئیس جمهوری محترم ترکیه! کشور همسایه، دوست و برادر! ایران را به چه چیزی متهم می کنید؟ آیا ایران فتیله نزاع را روشن کرده است یا آتش افروزی های دولت شما در منطقه؟
به گزارش گروه سیاسی ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه سخنانی را علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرده، نوشتاری که می خوانید در نقد این سخنان است که علیه ایران از زبان او گفته شده است.

آقای اردوغان شما از زمانی که بحران های منطقه آغاز شده، ایران را متهم می کنید. متهم می کنید به این که چرا از دولت و ملت سوریه حمایت می کند؟ چرا از ملت یمن دفاع می کند؟ چرا مردم بحرین که یک مطالبه حقی را دنبال می کنند، از سوی ایران حمایت می شوند؟ چرا ایران در عراق با تروریست ها مبارزه می کند و حامی دولت و ملت آن است؟

اینها همه حمایت است نه دخالت. آیا تفاوت میان حمایت و دخالت را می دانید؟ قطعاً می دانید.

پس چه کند؟ نکند شما می خواهید، ایران هم مانند ترکیه رفتار کند؟ ملت و دولتی که خود اکنون زیر فشارهای شدید اقدامات تروریست ها، کمر خم کرده و مردمش در شرایط بحرانی قرار دارند و هزاران نفر از آنها تاکنون کشته و میلیون ها نفر هم آواره شده اند، چه نیاز دارند؟ کمک یا این که بر سرشان هم بزنیم تا هر چه زودتر نابود شوند؟

این کار در قاموس جمهوری اسلامی ایران و مردمش نیست. چنین کارهایی از دست شما بر می آید که در زمان تنگدستی و عسرت سوریه، به جای کمک، خنجر از پشت بر پیکر نحیف سوریه و مردمش می زنید که 5 سال است مقابل تروریست ها مقاومت می کنند. همان تروریست هایی که شما از آنها حمایت می کنید، چرا، برای این که غیر منطقی و غیر عقلانی و غیر قانونی می خواهید که بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه از قدرت کنار برود. شما خودت را بگذار جای او، آیا کنار می رفتی؟! ملتت را در این شرایط بحرانی تنها می گذاشتی؟

آقای اردوغان! اگر انصاف دارید که گمان نمی رود! سوریه و مردمش که داشتند زندگی شان را می کردند، با کسی هم جنگ و دشمنی نداشتند به جز اسرائیل. غیر از این است؟ دخالت های دولت شما در این کشور و البته حمایت های آل سعود، سوریه را به این اوضاع کشاند. اکنون ایران را متهم به ایجاد جنگ مذهبی در منطقه می کنید؟ به این سخنی که گفته اید واقعاً اعتقاد دارید؟

ایران جنگ مذهبی به راه انداخته است یا رفتارهای سران کشورهایی امثال شما؟ جنابعالی هنگامی که از اعدام یک روحانی شیعه حمایت می کنید، چگونه می توانید ایران را متهم به ایجاد جنگ مذهبی در منطقه کنید؟

از اول هم معلوم بود که شما یعنی دولت ترکیه طرف آل سعود را خواهید گرفت. اگر غیر از این می بود باعث شگفتی می شد! آن زمان که به عربستان رفتید و با ملک سلمان پادشاه سعودی دیدار کردید و سپس به ترکیه بازگشتید، اتفاقاً سیاست هایتان علیه ایران بیشتر هم شده است. همه نشانه های آن دیده می شود.

وقتی از دیدار با پادشاه قتل و جنایت بازگشتید، آیت الله شیخ نمر اعدام شد. اگر جنابعالی خواهان پایان به قول خودتان جنگ های فرقه ای مذهبی بودید، در دیدار با ملک سلمان ریش گرو می گذاشتید و از او می خواستید که آیت الله نمر را اعدام نکند. آیا این کار را کردید. حاشا و کلا.

خدا عالم است و آگاه، اما شاید هم وعده هایی از رژیم آل سعود شنیده اید و دیده اید که اینگونه علیه ایران شمشیر از رو بسته اید و رجز خوانی می کنید؟! شاید هم پول کلانی گرفته اید یا قرار است بگیرید، مانند همان کشورهای ریزه میزه و پشت نقشه ای که پول رشوه گرفتند تا روابطشان را با ایران قطع کنند، مانند جیبوتی.

حداقل سعی کنید شأن و جایگاه  ترکیه را اینقدر پایین نیاورید آقای اردوغان! همینطوری که نمی شود هر چه دلتان خواست علیه ایران بگویید، و بگویید؛ تنش عمدی ایران در روابط خود با عربستان سعودی و کشورهای خلیج، بخشى از این استراتژی است.» آنگاه پاسخی هم نشنوید.

شنیده ایم از رسانه های ایران گلایه کرده اید که چرا از سیاست های ترکیه و شخص جنابعالی انتقاد می کنند؟! مطبوعات ما آزاد هستند. خودشان هم چارچوب ها و وظایف رسانه ای و حرفه ای خود را می دانند. مانند روزنامه نگاران شما نیستند که اگر حرفی و انتقادی بکنند، راهی زندان می شوند. شما که خودتان بهتر می دانید کشور شما بیشترین زندانی روزنامه نگار را دارد. البته بیشتر کشته ها هم همین روزنامه نگاران و خبرنگاران هستند که تعدادی از آنها به طرز مشکوکی کشته شده اند.

اصلاً شما، روزنامه ها و رسانه های وابسته و متعلق به دولت خود را می بینید و می خوانید؟ تعداد زیادی از این رسانه های دولتی و حتی غیر دولتی ترکیه، مطالبی علیه ایران و مقامات کشورمان منتشر می کنند که در مقایسه با انتقادات رسانه های ایران، بسیار فجیع، توهیم آمیز و به دور از هر گونه روابطی است که تصور می کنید. یعنی آستانه تحمل شما اینقدر پایین است که نمی توانید اندکی فشار از سوی رسانه های ایران را تحمل کنید؟!

جالب است که مقامات و مسئولین کشورمان در قبال زیاده گویی های شما و دیگر مسئولین ترکیه و رسانه های کشورتان، منطقی، آرام و عقلانی برخورد می کنند و تاکنون هم سعه صدر به کار برده اند، البته این شکیبایی هم اندازه ای دارد، اتفاقاً ما به عنوان رسانه از مسئولین خود انتقاد داریم که چرا پاسخ توهین ها، اتهامات و بی احترامی های شما را نمی دهند؟ شاید هم محول کرده اند به ما یعنی رسانه ها و روزنامه ها که البته با حفظ شأن و جایگاه شما در حد و اندازه تان، مشغول آگاه سازی افکار عمومی مردم منطقه هستیم و نبرد رسانه ای را هیچگاه پایان نمی دهیم.

آقای اردوغان! معلوم است که آل سعود حسابی شارژتان کرده است. وگر نه هیچگاه به خودتان اجازه نمی دادید سخنان مداخله جویانه علیه ایران را مطرح کنید و تمام قد از آل سعود دفاع کنید. راستی مگر سران سعودی خود زبان ندارند که بخواهند حرف بزنند و به یاوه گویی های خود ادامه دهند؟! شاید هم قدرت تکلک خود را از دست داده اند. امروز هبری منتشر شده بود در همین زمینه. ملک سلمان پادشاه سعودی قدرت تکلم خود را از دست داده است. اگر اینطور است اقای اردوغان به کارتان ادامه دهید و همچنان زبان آل سعود باشید.

آقای اردوغان شما که ادعا می کنید و می گویید؛ «آیا حق نداریم همانند اعدام یک آیت الله و سه شیعی دیگر و همچنین 43 سنی متهم به عضویت در القاعده٬ از اعدام های انجام گرفته در ایران بپرسیم؟» اولاً حق ندارید، به شما مربوط نمی شود، دوماً آیا شما یک نمونه سراغ دارید که یک عالم و روحانی سنی در ایران اعدام شده باشد؟ آیا شیخ نمر علیه رژیم آل سعود اقدام براندازانه و یا مسلحانه کرده بود که اعدام شد؟ که اگر اینگونه می بود، ایران هم نسبت به اعدام معترض نمی شد. شما آیت الله نمر را در کنار افراد تروریستی که همراه او اعدام شدند قرار می دهید؟!

ضمناً شما مخالفان، آنهایی که انتقادی می کنند و یا به هر نحوی مقابل شما هستند، طور دیگری می کشید، یا حادثه ساختگی آنها را به کشتن می دهد و یا ترور می شوند و از سر راهتان کنار می روند. کردهای ترکیه نمونه بارز آن است.

ایرادی نیست، اشکالی ندارد که طرف سعودی ها را گرفته اید و ما را که همسایه صدها ساله هستیم، به رژیمی فروختید که بودنش و ماندنش هیچ مشخص نیست. اما به آن روز فکر کنید که سیاست های شما و آل سعود در منطقه شکست خواهد خورد، آنگاه تنها و بی یاور در منطقه باقی خواهید ماند و دوباره دست خود را به سوی ایران دراز خواهید کرد. توقع دارید که ایران دست شما را بگیرد و بفشارد؟! برای خودتان چرتکه بیندازید و ببینید داشتن روابط دوستانه با ایران ارزشش بیشتر است یا روابط با آل سعود که ماندگار نیست؟

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *