رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دختر یک دست به آرزویش رسید +تصاویر

11:29 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۲۰۷
دختری که به طور مادرزاد بدون مچ یک دست بدنیا آمده بود، بالاخره توانست در ورزش محبوبش که ژیمناستیک است، موفق شود.
به گزارش ، دختری که بدون مچ دست چپش بدنیا آمده بود و عاشق ژیمناستیک بود با کمک دانشمندان توانست به آرزوی خود برسد.

دختر یک دست به آرزویش رسید +تصاویر

دانشمندان وسیله خاصی برای این دختر نوجوان ساختند که او راحت بتواند حرکات ورزشی مورد علاقه‌اش را اجرا کند.

تالیا داوکینز 8 ساله که دچار بیماری قطع عضو در دوران جنینی شد، بند ناف دور مچ دستش پیچید و به علت نرسیدن خون به این عضو، دست چپش دیگر رشد نکرد. مادرش که از این مسئله آگاه شد با مشاور‌ه گرفتن و صحبت با قسمتی که اعضای مصنوعی بدن را طراحی و تولید می‌کنند، تصمیم گرفت فرزندش را نگه دارد.

وقتی تالیا 6 هفته داشت، برایش دست پروتزی درست کردند و این مسئله باعث شد او از هیچ چیزی در زندگی‌اش عقب نماند و نگذاشت مشکلش، وی را از پیشرفت باز دارد.

دختر یک دست به آرزویش رسید +تصاویر

اکربات، شنا، اسکی رو یخ و مخصوصا ژیمناستیک از جمله فعالیت‌هایی است که او در آن‌ها پیشرفت داشته‌است. با تمام این امکانات، او هنوز نمی‌توانست بعضی از حرکات را به راحتی اجرا کند. در نتیجه، دانشمندان وسیله‌ای برای او طراحی کردند که به قسمت پروتز شده پیچ می‌شود. بنابراین اکنون او می‌تواند به راحتی چرخ بزند و رو به پشت خم شود.

مادر تالیا می‌گوید، تالیا دختر قوی بوده و همیشه سعی کرده کارهایی که دیگران توانایی انجام آن را دارند را به هر روشی که شده انجام دهد. برای انجام هر کار ابتدا تالیا تمام سعی و تلاشش را انجام می دهد و اگر نتوانست، از پروتزی که برایش طراحی شده استفاده کرده و در صورت عدم موفقیت به مادرش مراجعه می‌کند.
دختر یک دست به آرزویش رسید +تصاویر

تالیا اکنون بسیار خوش‌حال است که می‌تواند حرکاتی که تلاش زیادی برای اجرای آن‌ها کرده بود، بالاخره به خوبی اجرا کند. این هفتمین پروتزیست که او از 8 سالگی داشته‌است.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *