تربیت نسل انقلابی در دانشگاه امام صادق یکی از مهمترین خدمات آیت الله مهدوی کنی بود

17:01 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۲۱۱۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تربیت نسل انقلابی در دانشگاه امام صادق یکی از مهمترین خدمات آیت الله مهدوی کنی بود، گفت: ایشان تنها فردی بود که حضرت امام راحل در مورد ایشان فرموده بودند ما به ایشان ارادت داشتیم و داریم و خواهیم داشت.

: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تربیت نسل انقلابی در دانشگاه امام صادق یکی از مهمترین خدمات آیت الله مهدوی کنی بود، گفت:  ایشان تنها فردی بود که حضرت امام راحل در مورد ایشان فرموده بودند ما به ایشان ارادت داشتیم و داریم و خواهیم داشت.

عبدالمقیم ناصحی  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی در رابطه با منش و شخصیت حضرت آیت الله مهدوی کنی گفت: ایشان به معنی واقعی و راستین فقیهی آگاه، پاسداری زاهد و روحانی مدبری بود که همواره شخصیتشان مورد احترام عام و خاص بود.

وی افزود: ایشان در عمر پربرکت خود همواره خدمت به انقلاب و مردم را در کارنامه  خود داشت.

ناصحی خاطر نشان کرد: ایشان تنها فردی بود که حضرت امام راحل در مورد ایشان فرموده بودند ما به ایشان ارادت داشتیم و داریم و خواهیم داشت. وقتی حضرت امام با دوراندیشی خود در مورد آینده فردی حرف می زدند، یعنی به صورت عملی فقاهت وی مبین گردیده و ایشان هم تا آخرین لحظات عمر پربرکت خود ذره ای نگذاشتند تا حرف امام در مورد ایشان صدق نکند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: حضرت آیت الله مهدوی کنی با توجه به این که عالمی عامل و فقیهی مجتهد بودند و با توجه به اینکه ایشان در مسائل علمی بسیار درست و دقیق عمل می کردند، همواره محبوبیت خاصی در بین دانشجویان، طلاب و روحانیون داشتند.

وی گفت: تنها یکی از خدمات ایشان به انقلاب تاسیس دانشگاه امام صادق بود که ثمره آن تربیت دانشجویانی بسیار با سواد و انقلابی به جامعه بود که قطعاً این تربیت شدگان دانشگاه امام صادق تا سالیان سال موجب برکاتی برای انقلاب هستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنی افزود: ایشان یک رجل سیاسی همواره در انقلاب بودند ایشان با درایت و بصیرتی که از قبل از انقلاب درمورد شخصیت امام پیدا کرده بودند همواره و هم قدم در کنار حضرت امام (ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بودند و وی حتی یک قدم هم در مسیر انقلاب انحراف پیدا نکردند. آیت الله مهدوی کنی قبل از انقلاب هم در زیر شدیدترین شکنجه های ستم شاهی ذره ای از عقیده و هدفشان کوتاه نیامدند و بعد از انقلاب هم با توجه به اینکه ریاست کمیته انقلاب را برعهده گرفتند در بسیاری از مسئولیت ها جانفشانی کردند و حضور ایشان در آخرین سال های عمر پربرکتشان به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری همواره موجب یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی شده بود.

وی در پایان تصریح کرد: قطعاً سالیان سال طول می کشد تا جهان اسلام چنین فرزندانی را به چشم خود ببیند که تمامی لحظات عمر خود را وقف اسلام و خدمت به مردم کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *