رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناو آمریکایی پس از دستگیری نظامیان این کشور به مدت 40 دقیقه رفتار غیرحرفه ای همراه با تحرکاتی در منطقه از خود نشان داد+فیلم

9:03 - 23 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۱۲۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در وقایع بین المللی یک ورود بی ضرر در آبهای سرزمینی وجود دارد اما انچه که مسلم است این است که عبور و مرور آمریکایی در آبهای منطقه هیچگاه بی ضرر نبوده و ما تلقی عبور بی ضرر را نداریم.
نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس استقرار کامل دارد/ حضور آمریکایی ها در خلیج فارس هیچگاه بی ضرر نبوده است/ ناو آمریکا پس از دستگیری نظامیان این کشور به مدت 40 دقیقه رفتار غیرحرفه ای همراه با تحرکاتی در منطقه از خود نشان دادبه گزارش خبرنگار سیاسی ، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت و گو با خبر بامدادی شبکه 1 با اشاره به توقیف 2 شناور نظامی امریکایی که به صورت غیرقانونی وارد حریم آبی ایران شده بودند اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز یک استقرار کامل و همه جانبه و یک تسلط کامل دارد.

وی ادامه داد: آبهای سرزمینی یک کشور آبهایی  محسوب می شوند که حضور شناورهای خارجی در آن باید با اطلاع و اجازه قبلی باشد.

فدوی تصریح کرد: در وقایع بین المللی یک ورود بی ضرر در آبهای سرزمینی وجود دارد اما انچه که مسلم است این است که عبور و مرور آمریکایی در آبهای منطقه هیچگاه بی ضرر نبوده و ما تلقی عبور بی ضرر را نداریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان داشت: از 10 تفنگدار مستقر در 2 شناور توقیف شده 9 نفر تفنگدار مرد و یک نفر تفنگدار زن بودند که در 3 مایلی آبهای سرزمینی جزیره فارسی قرار گرفته بودند و بلافاصله به لحاظ عدم حرفه ای عمل کردن این نیروها توسط رزمندگان ما در دریا توقیف شدند و به جزیره فارسی منتقل شدند.

فدوی با بیان اینکه تفنگداران شناورهای توقیف شده مقاومت های زیادی را از خود بروز ندادند تصریح کرد: متاسفانه پس از توقیف شناورهای مزبور شاهد بودیم که نیروی دریایی آمریکا و ناو این کشور برای مدت 40 دقیقه رفتار غیر حرفه ای از خود نشان داد و تحرکات هوایی و شناوری را در منطقه داشت که این امر نشان دهنده عدم تعهد آمریکا در رابطه با تامین امنیت و آرامش در منطقه است.

وی با بیان اینکه اقدام به موقع نیروی دریایی سپاه آرامش را به منطقه بازگرداند گفت: پس از توقیف شناورهای آمریکایی منطقه به صورت کامل تحت کنترل نیروی دریایی سپاه پاسداران قرار گرفت.

فدوی با اشاره به تماس های دیپلماتی که از همان ابتدای توقیف شناورهای آمریکایی برقرار شد اظهار کرد: از همان ابتدای کار نیروی دریایی سپاه با مقامات وزارت خارجه و شخص آقای ظریف در تماس بود و مشخص بود که وزیر خارجه آمریکا با آقای ظریف تماس گرفته و درخواست آزادی تفنگداران را داشته و آقای ظریف موضع بسیار قوی و محکمی را اتخاذ کرد و به همتای آمریکایی اش ضرورت عذرخواهی رسمی دولت آمریکا را متذکر شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه روند اتفاق افتاده چندان به طول نخواهد انجامید بیان داشت: نیروی دریایی سپاه به محض صدور دستور از سلسه مراتب مشخص اقدام به اجرای دستور صادره خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *