عمل به آیات قرآنی سعادت جامعه را در پی دارد

23:40 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۹۶۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه عمل به آیات قرآنی سعادت جامعه را در پی دارد،گفت: تا زمانی که مو به مو و کلمه به کلمه به آیات قرآن کریم عمل نکنیم، قرآن همچنان مهجور است و باید عمل به آیات قرآن مورد توجه همگان باشد.
عمل به آیات قرآنی سعادت جامعه را در پی داردبه گزارش ،آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی  در آئین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان همدان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: مردم از قرآن هجرت و کوچ کردند و باید بررسی شود که برای اینکه قرآن را از مهجوریت خارج کنیم چه کاری باید انجام شود.

وی افزود: این سوال مطرح است که آیا با حفظ، قرائت، ترجمه و تفسیر، قرآن از مهجوریت و غربت خارج می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: با وجودی که حافظان قرآن نسبت سال‌های گذشته رشد قابل توجهی کردند باید آسیب‌شناسی شود که آیا باز هم قرآن کریم در مهجوریت قرار دارد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که مو به مو و کلمه به کلمه به آیات قرآن کریم عمل نکنیم، قرآن همچنان مهجور است.

امام جمعه همدان افزایش آمار طلاق، خودکشی، کاهش آمار ازدواج‌ و گسترش کودکان و زنان خیابانی را از فتنه‌هایی برشمرد که جامعه را به دلیل عدم توجه به قرآن فرا گرفته است.

وی قرآن را شفاعت‌گر انسان معرفی کرد و افزود:باید با قرآن بیعت دوباره کنیم تا از هجران نجات یابیم.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری جامعه اسلامی را به زندگی و سبک زندگی اسلامی دعوت کردند و این سبک زندگی محقق نمی‌شود مگر اینکه رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند افزود: در صورتی که به قرآن اهتمام ویژه داشته باشیم بساط مشکلات اخلاقی و ناهنجارهای اجتماعی بر چیده می‌شود.

وی خواستار اختصاص بخشی از بودجه‌های فرهنگی به مسائل قرآنی شد و بیان کرد: انس با قرآن هر چه در زندگی بشری شدت یابد در زندگی دینوی شاهد برکت مادی و معنوی آن خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر ضرورت پرورش عاملان به قرآن برای نشر معارف اسلامی گفت: حافظان و قاریان قرآن باید برای انس با این کتاب آسمانی باید معنای لغات و آیات را درک کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *