افزایش 330 درصدی صادرات کالا از تایباد ایران به "افغانستان"

16:00 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۹۲۰
خبرگزاری میزان - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان تایباد گفت: طی 9 ماه گذشته امسال 218 هزار تن کالا از این منطقه به افغانستان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 330درصد افزایش یافته است.
افزایش 330 درصدی صادرات کالا از تایباد ایران به به گزارش سرویس بین الملل ، مسئولان اقتصادی شهرستان تایباد ایران از رشد چشمگیر صادرات کالا به افغانستان طی 9 ماه گذشته خبر دادند.
 
"ناصرالدین گرامی" ارزش کالای صادره را 170 میلیون دلار اعلام و گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 232 درصد داشته است.
 
وی افزود: همچنین در این مدت 16هزار دستگاه کامیون ایرانی وارد منطقه ویژه اقتصادی تایباد شد که 198 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی تایباد ادامه داد: ورودی کامیون‌های افغانستانی نیز با 15 هزار دستگاه 212 درصد رشد در پی داشته است.
 
وی در ادامه کمبود زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز، فقدان نمایندگی‌های بیمه و صرافی، اجرای عملیات پولی، بانکی و نبود نمایشگاه بین المللی دائمی عرضه کالا را از مهمترین مشکلات این منطقه اقتصادی برشمرد.
 
این مقام ایرانی خاطر نشان کرد: هشت هزار و 700 هکتار زمین برای فعالیت‌ها‌ی این منطقه پیش بینی و تاکنون با واگذاری هزار و 500 هکتار در مرحله دوم آن موافقت شده که مراحل قانونی کار در حال انجام است.
 
منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی با افغانستان و فاصله 120 کیلومتری هرات واقع است.
 
فعالیت 50 شرکت خدماتی، رفاهی، بازرگانی، تولیدی و حمل و نقل در این منطقه برای 500 نفر بطور مستقیم و برای هزار و 500 نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
 
ایرنا با انتشار این خبر نوشت: شهرستان مرزی و 114 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *