صادرات مرغ ایران به "افغانستان" 559 تن افزایش یافت

18:00 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۶۳۹
خبرگزاری میزان - مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی ایران گفت: مرغ منجمد صادر شده از این استان به افغانستان در سال گذشته حدود 700 تن بوده که این میزان 559 تن طی 9 ماهه سال جاری افزایش یافته است.
صادرات مرغ ایران به به گزارش سرویس بین الملل ، بر اساس اعلام رسمی مقامات استان خراسان جنوبی ایران طی 9 ماهه امسال یکهزار و 269 تن مرغ منجمد از این استان به افغانستان صادر شده است.
 
«علیرضا رفیعی پور» مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی در این خصوص گفت: مرغ منجمد صادر شده از این استان به افغانستان در سال گذشته حدود 700 تن بوده که این میزان 559 تن طی 9 ماهه سال جاری افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه محموله‌های مذکور از مرز «ماهیرود» به افغانستان صادر شده است، خاطر نشان کرد: امسال ارزش صادرات مرغ منجمد از این استان به بیش از یک میلیون و 493 هزار دلار رسیده است.
 
رفیعی پور افزود: استان خراسان جنوبی در خصوص صادرات جوجه یکروزه نیز افزایش چشمگیری داشته که در سال گذشته حدود 900 هزار قطعه بوده که این میزان در سال جاری به دو میلیون و 300هزار قطعه افزایش یافته است.
 
به گزارش ایرنا، وی علت این افزایش صادرات در گروه طیور استان را توجه بیشتر به کیفی سازی این محصولات عنوان کرد و گفت: استفاده کارخانجات تولید خوراک دام و طیور این استان از تکنولوژی‌های برتر روز دنیا نیز از دیگر عوامل موثر در پیشرفت صادرات در این حوزه می‌باشد.
 
این مقام ایرانی تصریح کرد: بزودی کشتارگاه‌های استان خراسان جنوبی کد IR دریافت خواهند کرد تا علاوه بر افغانستان به سایر کشورها نیز صادرات داشته باشیم.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *