غرب و آمريکا هميشه به دنبال جنگ صليبی عليه مسلمانان هستند

18:44 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۵۴۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزير کشور گفت: غرب و آمريکا هميشه به دنبال جنگ صليبی عليه مسلمانان هستند و در مقاطع مختلف تاريخی با روش‌های گوناگون اين جنايت و خيانت را انجام می‌دهند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در ديدار با محمد ابراهيم شعار همتاي سوري خود، بر تقويت روابط و همکاري‌هاي دوجانبه تأکيد کرد و گفت: در شرايط کنوني، ايران و سوريه نبايد به يکديگر احساس غريبي کنند؛ چرا که جهان اسلام در فتنه‌اي بزرگ گرفتار است و متأسفانه حربه دشمنان ايجاد اختلاف و چنددستگي ميان مسلمانان است.

رحماني فضلي با اشاره به اينکه اختلاف اندازي دشمنان در جهان اسلام بعد از جنگ جهاني اول باعث تجزيه جهان اسلام و به وجود آمدن رژيم صهيونيستي شد افزود: بعد از جنگ جهاني دوم نيز دشمنان اسلام با تفرقه افکني هاي خود دولت هاي وابسته را در منطقه ايجاد کردند تا هميشه اين منطقه مهم و راهبردي در آتش اختلاف و تفرقه بسوزد، اما اين همکاري ها و رابطه هاي نزديک ميان محور مقاومت، بايد مقابل اين تفرقه افکني ها بايستد.

وي گفت: غرب و امريکا هميشه به دنبال جنگ صليبي عليه مسلمانان هستند و در مقاطع مختلف تاريخي با روش هاي گوناگون اين جنايت و خيانت را انجام مي دهند.

وزير کشور افزود: روزي جنگ عليه کشوري راه مي اندازند روزي حربه‌شان فشار و تحريم هاي اقتصادي است، روزي فرهنگ و تمدن يک ملت را مورد هجمه قرار مي دهند و روزي هم اختلاف‌افکني ميان شيعه و سني و طايفه‌ها و قبيله‌هاي مختلف در جهان اسلام حربه غرب و امريکا عليه مسلمانان است.

رحماني فضلي گفت: اکنون جهان اسلام با جريان فکري وهابيت که بسيار خطرناک است روبه‌روست و همه تروريست ها، تکفيري ها و داعش برخاسته از وهابيتند و ما اينها را مسلمان و دينشان را دين اسلام نمي‌دانيم.

وزير کشور جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اسلام ما دين دوستي، محبت و صلح ميان مسلمانان و همه اديان است و در آموزه هاي اسلام، جنگ هيچ جايگاهي ندارد و فقط بر دفاع تاکيد شده است.

وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران ۸ سال قرباني تفکر جنگ‌طلبي به‌ظاهر برخي از مسلمانان بود که تمام دنياي کفر و مزدوران آن در منطقه عليه ايران بودند.

وزير کشور گفت: ما در ايران يک جنگ بين المللي را گذرانديم و حالا سوريه، عراق و يمن در منطقه شاهد چنين جنگي هستند.

رحماني فضلي با اشاره به اينکه ايران هزينه هاي زيادي را در جنگ تحميلي مانند هزينه هاي اقتصادي، انساني و تمدني پرداخت، تصريح کرد: از تمام اين هزينه ها درس بزرگي گرفتيم و آن شناخت دوست از دشمن، استقلال و آزادي، خودکفايي و ايستادگي و مقاومت در برابر دشمنان است.

وي گفت: انسجام و وحدت داخلي از ديگر ثمرات جنگ تحميلي بود و بايد سوريه نيز از اين جنگ خانمانسوز مانند ايران درس‌هاي بزرگي را ياد بگيرد تا بتواند در برابر دشمنان و تروريست ها به خوبي مقاومت کند.

وزیر کشور با اشاره به اينکه برخي از دولت ها در جهان اسلام تمام امکانات خود را در اختيار دشمنان اسلام قرار داده اند افزود: مردم جهان اسلام اين خيانت ها را فراموش نمي کنند و مقاومت مردم و مقاومت و شجاعت رئيس جمهور سوريه باعث شده است که تروريست ها با تمام امکاناتشان نتوانند کاري پيش ببرند.

عربستان از پيروزي هاي محور مقاومت بسيار نگران و ناراحت است

محمد ابراهيم شعار وزیر کشور سوریه نيز در اين ديدار گفت: اين جايي که نشسته ايد شهر دمشق است، پايتخت ايستادگي و پايداري و جايي که دشمنان اسلام مي خواستند به هر نحوي اين شهر سقوط کند و تمام تجهيزات و امکانات خود را در اختيار تروريست ها قرار دادند اما دمشق همچنان پايدار و مقاوم ايستاده است.

وزير کشور سوريه افزود: تمام دنيا جمع شدند که نقشه جديدي براي منطقه طراحي کنند و هدف آنها تجزيه دوباره منطقه است.

وي تاکيد کرد: پشتيباني، دوستي و کمک هاي جمهوري اسلامي ايران باعث استقامت و پايداري مردم و رزمندگان سوريه در خط مقدم جبهه ها شده است و اين پشتيبان محکم، يعني جمهوري اسلامي ايران باعث شد که در ماه هاي اخير در جبهه هاي شمالي، جنوبي و شرقي و غربي، ارتش و نيروهاي مردمي سوريه به پيروزي هاي چشمگيري برسند.

ابراهيم شعار افزود: در حماه، حمص، حلب، درعا، قنيطره و در جبهه هاي ديگر رزمندگان سوري دشمنان را شکست جدي دادند و حتي در دمشق و حومه آن نيز تروريست ها زمين‌گير شدند.

وي با بيان اينکه هم اکنون سوريه در يک جنگ بين المللي و يک توطئه جهاني مي سوزد گفت: اطمينان دارم محور مقاومت پيروز خواهد شد و تمام جنايت ها، توطئه ها و خيانت هاي امريکا، رژيم صهيونيستي و کشورهاي مرتجع عربي را تلافي مي کند.

وزير کشور سوريه همچنين کمک هاي روسيه را نيز در پيروزي هاي اخير رزمندگان سوري موثر خواند و افزود: دو کشور ايران و روسيه از زماني که در کنار ما قرار گرفتند روحيه، استقامت و پايداري ما چندبرابر شده است.

وي با اشاره به خيانت‌ها، بي‌ادبي‌ها و بهانه‌جويي‌هاي عربستان عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: عربستان از پيروزي هاي محور مقاومت بسيار نگران و ناراحت است و هر قدر رابطه محور مقاومت با يکديگر تنگ‌تر و دوستي‌ها بيشتر شود، شکست دشمنان نزديک‌تر خواهد شد.

ابراهيم شعار با بيان اينکه در سال ۲۰۱۵ تفاهم‌نامه‌اي را با وزارت کشور ايران امضا کرديم که از بندهاي بسياري در زمينه مبارزه با تروريسم و انواع جرايم و مهاجرت‌هاي غيرقانوني و مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخوردار است افزود: دوست داريم هر چه زودتر اين تفاهم‌نامه‌ها به توافقنامه تبديل شود و مراحل اجرايي خود را طي کند و نيروهاي ما نيز براي آموزش‌هاي لازم به جمهوري اسلامي ايران اعزام شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *