هافبک - مهاجمی که گل زدن بلد نیست! + عکس

8:02 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۰۸۳
استقلال خوزستان برای تقویت قوای خود در فاز هجومی یک هافبک – مهاجم برزیلی‌الاصل جذب کرد. فیلیپه برتولدو دوس سانتوس 25 ساله با نظر مستقیم عبدا... ویسی به اردوی قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر ایران اضافه می‌شود تا بتواند در اجرای برنامه‌های هجومی عصای دست کادر فنی آبی‌های جنوب باشد.
به گزارش ، علی پورکیانی قائم‌ مقام استقلال خوزستان در مورد جذب فیلیپه و کیفیت فنی او می‌گوید: «برتولدو در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند و بازیساز بسیار خوبی است. عبدا... ویسی خودش با دیدن فیلم بازی این بازیکن او را انتخاب کرد. مطمئن باشید همان‌طور که دیگر خارجی‌های ما با نظر سرمربی تیم انتخاب شدند، این بازیکن هم انتخاب خوبی خواهد بود. وی با اصالت برزیلی در تیم‌های خوب برزیلی مانند پالمیراس سابقه بازی دارد. ضمن این‌که در لیگ ژاپن حضور داشته است».

هافبک - مهاجمی که گل زدن بلد نیست! + عکس

6 دقیقه پیراهن پالمیراس 2 را پوشید

خرید جدید استقلال خوزستان از نگاه آمار عملکردی قابل دفاع ندارد. حال باید دید هدف ویسی از خرید هافبک مهاجمی که گل زدن بلد نیست چه خواهد بود. شاید وی قصد دارد از توانایی‌های فیلیپه 25 ساله با توجه به تفکراتش در مستطیل سبز بهره ببرد. شاید هم عبدا... ویسی نیاز تیمش را در کامل کردن پازل تاکتیکی مدنظرش، خرید بازیکنی با خصوصیات برتولدو دیده است.

اما خرید جدید استقلال خوزستان در زندگی فوتبالی‌اش چه عملکردی داشته است؟

برخلاف گفته قائم‌مقام استقلالی‌ها فیلیپه در فوتبال برزیل نه برای تیم سرشناس پالمیراس که برای تیم این باشگاه در لیگ منطقه‌ای پائولیتسا به میدان رفته است البته به مدت 6 دقیقه!

فیلیپه بعد از این‌که سال 2011 برای پالمیراس2، تنها 6 دقیقه بازی کرد راهی تیم گوآکوآنو در لیگ منطقه‌ای پائولیتسا شد. این هافبک – مهاجم فقط 3 مرتبه شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ناشناخته گوآکوآنو را به دست آورد تا در مجموع 426 دقیقه بازی کند. فیلیپه که 9 مرتبه هم به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد نتوانست هیچ گلی برای تیم جدیدش به ثمر برساند.

از حضور 30 دقیقه‌ای در دسته 3 برزیل تا بازی در جی‌لیگ 4

برتولدو سال 2014 پیراهن تیم بوتافوگو SP را در دسته سوم فوتبال برزیل پوشید. با این حال شانس بازی برای او در این تیم تنها 30 دقیقه بود! شاید بهترین تصمیم برای فیلیپه ترک برزیل بود که همین‌طور هم شد.

مقصد بعدی ژاپن بود. فیلیپه سال 2015 شانس خود را در دسته چهارم فوتبال ژاپن آزمایش کرد. این بازیکن برزیلی برای تیم جدیدش ورسپااویتا دو بازی انجام داد و این تمام تلاشی بود که در لیگ دسته چهارم ژاپن انجام داد. قابل تامل این‌که اویتا هم در جمع 16 تیم دهم شد.

فاتح دروازه کامبوج

فیلیپه طی سال‌های اخیر یک مرتبه هم موفق به گلزنی شد. این هافبک – مهاجم برای اولین بار در سال 2014 با پوشیدن پیراهن تیم‌ملی تیمور شرقی حضور در بازی‌های ملی را نیز تجربه کرد.

برتولدو در بازی‌های کشورهای جنوب شرق آسیا سال 2014 چهار مرتبه پیراهن تیمور شرقی را پوشید تا مقابل لائوس (46 دقیقه)، کامبوج (90 دقیقه)، میانمار (82 دقیقه) و برونئی (62 دقیقه) به میدان برود.

این برزیلی‌الاصل با تابعیت تیمور شرقی یک گل هم در دقیقه 51 دیدار برابر کامبوج به ثمر رساند؛ هرچند که تیم‌ملی کشورش 2، 3 شکست خورد.

فیلیپه آخرین مرتبه چهار ماه پیش در دیدار برابر عربستان پیراهن تیمور را پوشید تا تعداد بازی‌های ملی‌اش به عدد 5 برسد. در دیدار یادشده که از سری رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه برگزار شد، عربستان 7 بر صفر تیمور شرقی را شکست داد. برتولدو هم در این دیدار از دقیقه 29 وارد زمین شد تا 61 دقیقه بازی در جده را تجربه کند.

به هر تقدیر باید دید عبدا... ویسی از خرید جدیدی که استقلال خوزستان انجام داده، در ادامه راه باقی مانده تا پایان لیگ برتر چه بهره‌ای خواهد برد؟

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *