فقر آموزشی توسعه نیافتگی اقتصادی در پی دارد/ به صدا درآمدن زنگ خطر فقر آموزشی در کشور

11:09 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: استاد دانشگاه و بنیان گذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با انتقاد از بی توجهی به بحث آموزش در مناطق محروم، گفت: به طور کلی بی توجهی به مقوله آموزش تمام بخش ها به ویژه اقتصاد یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

: استاد دانشگاه و بنیان گذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با انتقاد از بی توجهی به بحث آموزش در مناطق محروم، گفت: به طور کلی بی توجهی به مقوله آموزش تمام بخش ها به ویژه اقتصاد یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، علینقی مشایخی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشکده مدیریت و اقتصاد شریف برگزار شد، با بیا اینکه آموزش نقش کلیدی در توسعه پیشرفت دارد، اضافه کرد: در دنیای امروز که دنیای دانش و تکنولوژی است، دانش پایه قدرت و پیشرفت هر جامعه ای محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به بحث آموزش دو اثر مختلف در جامعه دارد، افزود: نخست اینکه، توجه به آموزش همچون ثروتی برای جامعه است که دوران زندگی افراد به لحاظ فردی و تاثیر اجتماعی متفاوت و دگرگون می کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه توسعه کشور در گروه توجه به مقوله آموزش است، تصریح کرد: در قانون اساسی به آموزش تاکید شده و علی رغم تلاش هایی که شده اما متاسفانه در زمینه آموزش به ویژه آموزش کودکان مناطق محروم و کودکان اقدام شایسته ای صورت نگرفته است.

مشایخی گفت: در حال حاضر کودکانی هستند که در مناطق محروم و توسعه نیافته و دور افتاده و حتی در شهرها به ویژه در دوران ابتدایی آموزش ندیده اند و بی سواد هستند.

بنیان گذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف ادامه داد: اگر در دوران ابتدای بحث آموزش به خوبی دنبال شود تاثیر بسزایی در جامعه و فرد می گذارد.

مشایخی افزود: این فقر آموزشی کودکان که در مناطق محروم و شهرهای بزرگ نیز وجود دارد باید تلاش شود تا این مشکل در آینده حل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *