نصب بنرهای تبلیغاتی توسط هیات‌های مذهبی باید با اخذ مجوز شهرداری باشد

7:46 - 29 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۹۴۸
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این که نصب بنرهای تبلیغاتی توسط هیات‌های مذهبی باید با اخذ مجوز شهرداری باشد، گفت: دسته های عزادار هم باید با در نظر گرفتن موارد انتظامی، تردد های خود را مدیریت کنند.

: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که نصب بنرهای تبلیغاتی توسط هیات‌های مذهبی باید با اخذ مجوز از شهرداری باشد، گفت: دسته های عزادار باید با در نظر گرفتن موارد انتظامی، تردد های خود را مدیریت کنند.

محسن سُرخو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره اقدامات ترافیکی در ایام محرم اظهار کرد: به طور قطع در ایام اول دهه محرم سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران به ویژه سیستم مترو و اتوبوسرانی امکانات ویژه ای را برای جابجایی عزاداران حسینی در نظر می گیرد.

وی افزود: خواهش ما از شهروندان این است که در روزهای پایانی دهه محرم به خصوص هنگام غروب کمتر از وسائل نقلیه شخصی استفاده کنند، تا هم عزاداری های با شکوه بیشتری انجام شود و عبور دسته های عزاداری در تهران مشکلی برای دیگر رهگذران ایجاد نکند و هم سیستم حمل و نقل عمومی سرویس مناسب تری را به شهروندان ارائه دهد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ساماندهی وضعیت ترافیکی محله ها در شهر تهران هنگام عبور دسته های عزاداری خاطرنشان کرد: ساماندهی و حرکت دسته ها همواره به شیوه سنتی صورت می گیرد. بسیاری از این عزاداری ها در تکیه ها و منازل برگزار می شود. این دسته ها در سال های متوالی مسیرهایی را برای خود مشخص کرده اند و هر سال نیز طبق همان عمل می کنند.

سرخو افزود: همانطور که در سال های گذشته این کار با نظم انجام شد، امسال نیز از دسته های عزاداری می خواهیم افرادی را به عنوان مسئول انتظامی در نظر بگیرند که وظیفه کنترل عبور و مرورو را برعهده داشته باشند، تا اگر افرادی اضطرار برای عبور دارند و با موارد اورژانس روبرو هستند، بتوانند از کنار دسته ها تردد خود را انجام دهند.

وی با اشاره به عبور و مرور در محله های جنوب تهران یا آن بخش از شهر که با معابر با عرض کم و خیابان های یک طرفه روبرو است، گفت: رعایت حرکت در چنین خیابان هایی به خود هیات های مذهبی بستگی دارد. هیات های مذهبی اگر می خواهند مراکزی را در خیابان ایجاد کنند، باید در قسمت هایی این کار صورت گیرد که منجر به اختلال در تردد مردم نشود. همچنین دسته ها را در ساعاتی به حرکت در بیاورند که کمترین حجم ترافیک را داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: درباره خیابان های جنوب شهر که عرض کم دارند تا کنون برنامه ریزی صورت نگرفته و توجه به نکات مربوط به رفت . آمد در اختیار هیات های مذهبی بوده، البته این موارد قابل بررسی است که پیش بینی هایی نیز در این خصوص توسط شهرداری تهران صورت گیرد.

سرخو با اشاره به تبلیغات محیطی در ایام محرم گفت: نصب هر گونه کار تبلیغاتی مستلزم اخذ مجوز از شهرداری است. در ایام دهه محرم شهرداری مقداری تسهیلاتی را برای هیات های مذهبی فراهم می کند تا کارهای تبلیغاتی خود را برای دهه محرم به راحتی انجام دهند.

وی افزود: هیات های سنتی بیرق هایی را در محل عزاداری نصب می کردند تا برگزاری مراسم را به اطلاع عمومی برسانند. در چند سال اخیر بنرهای بزگ و حجیم رایج شده است و ممکن است مشکلات ترافیکی را ایجاد کند. به طور قطع ما سیستم های سنتی عزاداری و علم هایی که علامت محل برگزاری عزاداری است را بیشتر ترجیح می دهیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بهتر است شهرداری همانند سایر کارهای تبلیغاتی محل های مشخصی را برای نصب این بنرها در نظر بگیرد تا مردم بنرهای خود را در این محل های مشخص نصب کنند.

سرخو با اشاره به نصب بنر از عکس اشخاصی که در طول سال در یک محله یا کوچه فوت شده اند در انظار عمومی در طول سال، همچنین تکرار و شدت گرفتن نصب این بنرها در ایام عزاداری عنوان کرد: طبق عرف هنگامی که شخصی عزیز خود را از دست می دهد از طریق پوستر حجله ها و ... به مردم اطلاع رسانی می کند. این افراد می توانند با مراجعه به شهرداری منطقه مجوز لازم را صادر اخذ کنند تا بدین صورت اقام آنها نیز قانونی محسوب شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *