رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چمران رئیس شورای عالی استانها شد

10:27 - 17 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۶۵۵
عضوشورای شهر تهران گفت: مهمترین دغدغه شورا در حال حاضر مصوبه مجلس برای کاهش تعداد اعضای شورا است، که رئیس شورای عالی استان ها میتواند این موضوع را در مجلس پی گیری کند.
چمران رئیس شورای عالی استانها شدابوالفضل قناعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ، در رابطه با مسئولیت مهدی چمران به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: عهده دار شدن مهدی چمران به عنوان ناظر شورای عالی استانها را به طور تلفنی به وی تبریک گفتم.

وی با بیان اینکه رئیس شورای عالی استانها به راحتی می تواند به کمیسیون شورای عالی مجلس ورود پیدا کرده و مشکلات و دغدغه اعضای شورا را منتقل کند، تصریح کرد: مهدی چمران می تواند اختیاراتی که لازم است شوراها داشته باشند به مجلس منتقل کرده و رای نماینده ها را بگیرد و یک تعاملی با قوانین و مقررات استانهایی که نوع برخوردشان با شهرداری ها فرق می کند را ایجاد کند.

قناعتی ادامه داد:با توجه به تجربه ای که مهدی چمران دارد می‌تواند، مشکلات ما بین شهرداری و شورا، شورا و مجلس، شورا و دولت، شوراهای استانها را حل کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه شورا در حال حاضر مصوبه مجلس برای کاهش تعداد اعضای شورا است، بیان کرد: بحث کاهش اعضای شورای شهر در برخی از شهرها شاید مشکل ساز نباشد اما در کلان شهری مانند تهران که در حال حاضر 31 نفری فعالیت می کنند نمی توانند به طور دقیق مشکلات را بررسی و با مردم ارتباط برقرار کنند.

قناعتی با انتقاد از مصوبه مجلس در رابطه با کاهش تعداد اعضای شورای شهر مطرح کرد: در کشورهای پیشرفته شهرهای کوچک دارای 70 عضو شورای شهر هستند،  که چمران رئیس شورای عالی استانها میتواند این موضوع را در مجلس پیگیری کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *