ایران آماده ساخت شهر جدید صنعتی مشترک با "افغانستان" است

18:52 - 16 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۳۲۷
خبرگزاری میزان - استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس اداره قوانین و ارتباطات خارجی وزارت حمل و نقل افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که شهر جدید صنعتی مشترک در سیستان با افغانستان را ایجاد کند.
ایران آماده ساخت شهر جدید صنعتی مشترک با به گزارش گروه فضای مجازی ، "علی‌ اوسط هاشمی" در دیدار با "فوزیه احسانی" رئیس اداره قوانین و ارتباطات خارجی وزارت حمل و نقل افغانستان با اشاره به مشترکات فرهنگی 2 کشور گفت: افغانستان در دایره فرهنگ کشور ایران قرار دارد و در هیچ جای دنیا کشوری نمی‌تواند چنین سرمایه‌ای به دست آورد و من دنبال این هستم که رابطه‌ام را با کشور افغانستان مثل جریان آب روان کنم.
 
وی با اشاره به حجم بالای مراودات مرزی بین 2 کشور گفت: تمام ارگان‌ها برای تسهیل در روابط تجاری و حمل و نقلی بین دو کشور تلاش کنند و دراین ارتباط باید تا جایی که امکان باشد حتی در حد اصلاح قوانین از خود انعطاف نشان دهیم.
 
استاندار سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌های بالای بندر چابهار به عنوان یک فرصت اشاره کرد و افزود: با صرف هزینه‌های چندین میلیاردی در این بندر ظرفیت آن در سال آینده به 6 میلیون تن در سال خواهد رسید و افغانستان از این ظرفیت استفاده لازم را ببرد.
 
هاشمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که شهر جدید صنعتی مشترک در سیستان با افغانستان را ایجاد کند.
 
روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان اعلام کرد: هاشمی با اشاره به اینکه زبان واحد کلید ارتباط ایران و افغانستان است، بر ضرورت تامین امنیت رانندگان ایرانی تاکید کرد و گفت باید مراقب باشیم زیرا که بیگانگان به دنبال سوء استفاده از این موضوع به جهت ایجاد جای پا برای خودشان هستند.
 
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *