واردات سوخت بدون مالیات به ضرر مردم "افغانستان" است

18:51 - 16 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۲۹۱
خبرگزاری میزان - یک عضو پارلمان افغانستان با اشاره به فساد اداری در این کشور فاش کرد که در چهار سال گذشته به ارزش یک میلیارد دلار سوخت بدون پرداخت مالیات به نام نیروهای خارجی وارد افغانستان شده است.
واردات سوخت بدون مالیات به ضرر مردم به گزارش گروه فضای مجازی ، "محمد نعیم لالی" عضو پارلمان افغانستان اعلام کرد که در چهار سال گذشته به ارزش یک میلیاردلار سوخت به بهانه تامین مایحتاج سوخت نیروهای خارجی بدون مالیات وارد این کشور شده است.
 
وی افزود که بیشتر سوختی که به این بهانه وارد افغانستان شده است در بازار آزاد به فروش رفته که در بسیاری موارد برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
نعیم لالی تاکید کرد که در صورت ادامه واردات بدون مالیات سوخت، به زودی این کشور شاهد بحران بزرگ مالی خواهد شد.
 
وی فاش کرد که در چهار سال گذشته 4 میلیون 820 هزار تن سوخت از بنادر «آقینه» و «حیرتان» به بهانه تامین سوخت نیروهای خارجی و افغان بدون پرداخت مالیات وارد افغانستان شده است.
 
عضو پارلمان افغانستان تاکید کرد که تنها 10 درصد این مقدار سوخت وارداتی نیازمندیهای نیروهای خارجی و داخلی را تامین می‌کند در حالی که مابقی در بازار آزاد به فروش رفته است.
 
به گفته نعیم لالی تصریح کرد که نزدیک به 20 شرکت تجارتی در رابطه با تامین سوخت در این فساد دست دارند که از سوی سه قوه در دولت افغانستان حمایت می‌شوند.
 
وی تاکید کرد که ریاست گمرکات وزارت دارایی، ریاست تشریفات وزارت امور خارجه و ریاست مواد نفتی وزارت تجارت و صنایع از جمله نهادهایی هستند که در این فساد دست دارند.
 
عضو پارلمان افغانستان مدعی شد که این نهادها و شرکتها هستند که نرخ سوخت در بازار را تعیین می‌کنند.
 
این در حالی است که ناامنی‌ها در افغانستان افزایش یافته و علاوه بر مشکلات اقتصادی مردم این کشور، فصل سرما برای فروشندگان سوخت سود سرشاری دارد.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *