روابط "پاکستان و ایران" گسترش می‌یابد

3:00 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۲۸۵
خبرگزاری میزان - مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی ضمن ملاقات با سفیر ایران بر گسترش روابط دو جانبه تأکید کرد.
روابط به گزارش به گزارش سرویس بین الملل ، "سرتاج عزیز" مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان در ملاقات با «مهدی هنردوست» سفیر ایران درباره مسائل مختلف منطقه‌ای از جمله تیرگی روابط بین تهران و ریاض به تبادل نظر پرداخت.
 
عزیز تأکید کرد: روابط پاکستان و ایران در آینده‌ای نزدیک بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
 
روزنامه نوای وقت در این زمینه نوشت: هنردوست نیز دراین ملاقات بر استحکام و گسترش مناسبات دو جانبه بین ایران و پاکستان تأکید کرد.
 
روزگذشته وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاکستان نگران تشدید تنش‌ها بین ایران و عربستان سعودی است.
 
این بیانیه می‌افزاید: حمله به سفارت عربستان در تهران، مغایر عرف بین‌الملل و اقدامی ناخوشایند بوده و تأمین امنیت و حفاظت از سفارتخانه بر عهده مقامات تهران است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: تفرقه در امت اسلامی به نفع گروه‌های تروریستی و افراطی است. ما به دنبال استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز برای حل و فصل مشکلات و اختلافات در راستای حفظ وحدت و اتحاد در جامعه مسلمانان هستیم.
 
به گزارش فارس، «خورشید شاه قصوری» نماینده اپوزیسیون در مجلس پاکستان نیز گفت: دولت باید هرچه سریع تر موضع خود را اختلاف بین ایران و عربستان نتایج سنگینی را برای کشورهای اسلامی به دنبال دارد بنابراین پاکستان باید هر چه زودتر موضع خود را در قبال این دوکشور تعیین کند، این مسئله بسیار جدی و خطرناک است و ما در این باره احساس خطر می کنیم لذا باید زودتر در این راستا به مذاکره بپردازیم.
 
در ادامه "احسن اقبال" وزیر ایالتی برنامه و توسعه پاکستان نیز بیان کرد که امت اسلامی در حال تقسیم است و باید به این درگیری ها پایان داد، دولت پاکستان باید دراین راستا نقش خود را ایفا کند و باید هرچه سریع تر موضع خود را در این قبال تعیین کند.
 
وی در ادامه از وزیرخارجه پاکستان خواست تا هرچه سریع تر در این باره پاسخگو باشد. سایر اعضای اپوزیسیون مجلس پاکستان نیز ضمن حساس خواندن شرایط موجود از دولت خواستند تا موضع خویش را درقبال تنش اخیر ایران-عربستان مشخص کند.
 
«عمران‌خان» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: اسلام آباد باید نقش مثبت خود را برای کاهش تنش ها بین دو کشوراسلامی ایران و عربستان سعودی ایفا کند.
 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *