جوابیه سایپا در مورد گزارش نیسان آبی + توضیحات میزان

16:46 - 15 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۰۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
روز شنبه خبری با عنوان "حکایت نیسان آبی هایی که آسمانمان را سیاه کردند" در خبرگزاری میزان منتشر شد که شرکت زامیاد توسط مدیریت ارتباطات سایپا توضیحاتی در مورد این خبر برایمان ارسال کرد.
به گزارش گروه اقتصادی ، روز شنبه خبری تحت عنوان "حکایت نیسان آبی هایی که آسمانمان را سیاه کردند" در صفحه اقتصادی منتشر شد که شرکت خودروسازی زامیاد از طریق مدیریت ارتباطات شرکت سایپا جوابیه ای برای آن خبر ارسال کرد.

متن جوابیه به این شرح است:

با سلام و احترام

پيرو خبر منتشر شده با عنوان((حکایت نیسان آبی هایی که آسمانمان را سیاه کردند)) که در مورخه 94/10/12  در خروجي قرار گرفت جوابیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی حضورتان ارسال می گردد؛ خواهشمند است با توجه به قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران نسبت به انعکاس جوابیه در آن خبرگزاری وزین اقدام لازم را مبذول دارید.

شركت زامياد به عنوان يكي از قديمي‌ترين خودروسازان تجاري كشور از ابتداي تاسيس، همواره كوشيده تا در ارائه محصولات ايمن وكاربردي و منطبق با استانداردهاي روز، دربخش تجاري، شبكه حمل‌ و نقل كشور را ياري كرده و آن را به تكنولوژي روز تجهيزكند؛ خودرو وانت زامياد (نيسان وانت) كه درگروه خودروهاي تجاري قرار مي‌گيرند توانايي حمل بار، تا ظرفيت 3/5 تن داراست و روزانه معادل يك ميليون و 150 هزار تُن بار، معادل 63/4 درصد از كل سهم حمل بار را درشبكه حمل‌ و نقل كشور جابه‌جا مي‌كند؛ از اين رو مصرف سوخت در خودروها، با توجه به كلاس و حوزه فعاليت آنها متفاوت بوده و قابل قياس و تعميم به يكديگر نمي‌باشد؛ به صورتي كه، با افزايش ظرفيت بار خودرو، سوخت مصرفي براي پيمايش مسير نيز، در يك رابطه مستقيم با آن قرار مي‌گيرد. لذا باید اذعان کرد که میزان مصرف سوخت وانت زامیاد وانت زامیاد مدل NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار 11.7 لیتر و نیمه بار 12.9 لیتر و تمام بار 14.62 لیتر و ترکیبی 13.11 لیتر بنزین در هر صد

کیلومتر مصرف سوخت دارد. همچنین وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار 8.48 لیتر و تمام بار 10.05 لیتر و ترکیبی 9.35 لیتر بنزین مصرف سوخت دارد.

همچنين لازم به ذكر است كه قوای محرکه وانت زامياد، به استاندارد آلایندگیEuro IV ارتقا يافته و به سیستم جذب بخارات بنزین (کنیستر) مجهز شده است؛ از ديگر اقدامات صورت گرفته بر روي وانت زامياد در جهت ارتقا سطح كيفي و ايمني آن مي‌توان به نصب ترمزABS ، تغییر ترمز کاسه‌ای به دیسکی، نصب ترمزدستی تقویت شده، نصب فرمان دوتکه وکشویی برای ایمنی درتصادفات، محدودکننده سرعت حداکثر 110 کیلومتربرساعت، نصب تاخوگراف و... اشاره كرد كه تمامي اين اقدامات درجهت كسب رضايت مشتريان، استانداردسازي محصول در راستاي الزامات سازمان ملی استاندارد و ارتقا کیفی وانت زامياد انجام شده است.

در خصوص میزان تصادفات جاده ای باید افزود که کاهش میزان تلفات جاده ای نیازمند عزم ملی و تلاش مستمر است و سه رکن دستیابی به این هدف ساخت خودروهای استاندارد و ایمن، استاندارد سازی زیر ساخت جاده ای کشور و آموزش فراگیر الگوی صحیح و قانونمند رانندگی در سطح اجتماع است.

در این مدت پروژه های متعددی در خصوص تغییر پلت فرم وانت نیسان در شرکت زامیاد در حال اجرا می باشد که از آن جمله می توان به پروژه‌های پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 اشاره کرد و پروژه‌هایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که می‌توان به ارتقا موتور به یورو 6 دیزل، گیربکس جدید 6 دنده و بهینه‌سازی شاسی اشاره کرد.

(اداره نشريات وارتباط با رسانه هاي گروه خودروسازي سايپا)


اما توضیحات در مورد جوابیه شرکت سایپا:

اول اینکه در گزارش نگارش شده میزان مصرف سوخت نیسان وانت ها به نقل از فرمانده وقت نیروی انتظامی و فرمانده وقت راهور ناجا آورده شده است که سند آن با یک سرچ ساده در اینترنت و در سایتها و خبرگزاری های مختلف قابل مشاهده است.

ثانیا، در گزارش مذکور از تلاش و کار مهندسی خودروسازی زامیاد در ارتقا سطح کیفی و تغییر در سیستم سوخت رسانی خودروی وانت نیسان در سالهای اخیر توضیحات فراوانی ذکر شده بود که مشخص است نگارنده جوابیه، گزارش منتشر شده میزان را کامل مطالعه نکرده است؛ چرا که در جوابیه تقریبا همان توضیحات گزارش آورده شده و از خواسته شده این مطالب را در قالب جوابیه ذکر کند.

ثالثا،  از آن گذشته هنوز علت عدم درج میزان مصرف سوخت خودروی پادرا در سایت خودروسازی زامیاد که عکس آن هم در خبر آورده شده بود جای سوال دارد که  باز جواب آن هم در جوابیه موجود نیست.

رابعا، در جوابیه آورده شده خودروی وانت زامیاد دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است که در سایت خود شرکت زامیاد  استاندارد آلایندگی وانت نیسان یورو 2 درج شده است.


جوابیه سایپا + توضیحات میزان

این در حالیست که محل انتقاد ما وانت نیسان بود نه پادرا که در متن جوابیه استاندارد خودروی پادرا به عنوان وانت زامیاد آورده شده بود.

نکته قابل تامل دیگر آنکه در متن گزارش آورده شده است که بخشی از مصرف بالای  سوخت این محصول به تعداد زیاد آن در کشور و همچنین اضافه باری که برخی راننده ها می زنند مربوط می شود که باز هم در جوابیه همین نکات ذکر شده است که نشان می دهد نگارنده جوابیه متن گزارش میزان را با دقت مطالعه نکرده است.

در آخر از تمام زحمت کشان صنعت بزرگ خودروسازی کشور تقدیر و تشکر می شود و آرزومند هستیم با پذیرفتن نقد منصفانه رسانه ها کیفیت محصولات ارتقا یابد و طبق تاکیدات مسوولان عالی کشور، هم کیفیت ارتقا یابد و هم مسیر برای صادرات کالاهای صنعتی کشور هموارتر شود.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *