"قطر" هم در حمایت از آل‌سعود علیه ایران موضع گرفت

14:50 - 14 دی 1394
کد خبر: ۱۱۷۲۲۷
خبرگزاری میزان - وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای با محکوم کردن «حمله به سفارت عربستان سعودی و کنسولگری آن در ایران»، بر حمایت دوحه از پادشاهی سعودی در برابر همه تهدیدات تاکید کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، وزارت خارجه قطر علیه اعتراضات معترضان به اعدام آیت‌الله النمر در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری ریاض در مشهد موضع گرفت.
 
اعدام آیت‌الله النمر توسط عربستان سعودی سبب شد تا مقامات کشورهای مختلف اسلامی از قبیل ایران،‌ عراق و همچنین برخی نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی  اعدام رهبر شیعیان عربستانی را محکوم کنند.
 
اعتراضات تعدادی از معترضان به اعدام آیت‌الله النمر در مقابل سفارت ریاض در تهران و کنسولگری آن در مشهد برگزار شد که در جریان آن برخی به این اماکن حمله کردند؛‌ اقدامی که مقامات از دولت و قوه قضائیه آن را غیرقانونی خواندند.
 
در واکنش به تحولات اخیر، برخی کشورهای همراه و نزدیک آل سعود در منطقه، با اشاره به اعتراضات در برابر سفارت و کنسولگری، این اقدام را محکوم کردند.
 
وزارت خارجه قطر در همین ارتباط اعلام کرده که دولت قطر به شدت حمله به سفارت سعودی و کنسولگری آن در ایران را محکوم می‌کند و این حمله را نقض آشکار کنوانسیون وین ۱۹۶۱ درباره روابط کنسولی می‌داند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *