فردا، پايان بررسي صلاحيت داوطلبان در هيئت‌هاي اجرايي

20:39 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۷۱۹۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئيس ستاد انتخابات كشور: هيئت هاي اجرايي فردا نتايج نهايي داوطلبان احراز صلاحيت شده را به هيئت هاي نظارت اعلام مي كند.
به گزارش گروه سیاسی ، محمدحسين مقيمي در مصاحبه ای گفت: تاكنون در هيچ حوزه انتخابيه اي، اسامي داوطلبان احراز صلاحيت شده توسط هيئت هاي اجرايي اعلام نشده است.

وي گفت: پس فردا يعني سه شنبه 15 دي اسامي داوطلباني که صلاحيت آن ها توسط هيئت هاي اجرايي احراز شده است اعلام مي‌شود و نتيجه در اختيار هيئت هاي نظارت استان ها قرار خواهد گرفت.

مقيمي گفت: پس از اين مرحله داوطلباني که صلاحيت آن ها از سوي هيئت هاي اجرايي احراز نشده است چند روزي فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را به هيئت هاي نظارت استان ها اعلام كنند.

وي افزود: تا اين لحظه نمي توان آمار قطعي و نسبي از داوطلبان احراز صلاحيت شده توسط هيئت هاي اجرايي اعلام كرد.

رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: كساني که در سوابق نيروي انتظامي و دستگاه قضايي فاقد سوء پيشينه بودند، صلاحيت آن ها احراز مي‌شود.

مقيمي افزود: 12 موردي که ما به استناد آن نمي توانيم داوطلبان را احراز صلاحيت كنيم در ماده 30 قانون انتخابات احصاء شده است و اگر داوطلبان در دستگاه قضايي، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات سابقه داشته باشند به ما منعكس مي شود و ما آن را به داوطلبان اعلام مي کنيم.

وي گفت: البته داوطلبان در جريان سوابق خودشان هستند و اكثر آن ها براي اولين بار است كه در عرصه انتخابات حضور پيدا كرده‌اند.

معاون سياسي وزير كشور افزود: اميدواريم در اين دور از انتخابات داوطلبان بيشتري رقابت كنند تا رقابت پرشور شكل بگيرد.

مقيمي در مورد استفاده هيئت هاي اجرايي از تحقيقات محلي براي بررسي احراز صلاحيت داوطلبان گفت: از آنجايي که هيئت هاي اجرايي از سوي اقشار مختلف مردم انتخاب مي شوند و به تاييد هيئت نظارت مي رسند ما با انتخاب هيئت هاي اجرايي و معتمدان محلي اين اختيار را به آن ها داديم تا خودشان بررسي هاي محلي را انجام دهند.

دستگاههاي ماشيني اخذ راي؛ در انتظار تاييديه سازمانهاي مدنظر شوراي نگهبان
رئيس ستاد انتخابات کشور گفت : وزارت کشور به دنبال دريافت تاييديه از سازمان هاي مدنظر شوراي نگهبان براي امنيت دستگاه هاي ماشيني اخذ راي است.
محمد حسين مقيمي افزود : شوراي نگهبان براي حصول اطمينان از امنيت دستگاه هاي ماشيني اخذ راي و امنيت راي مردم از سازمان هاي داخلي اطمينان دهنده خواسته است ، تا نظرات خود را ارائه کنند.

وي تصريح کرد : حتماً دنبال دريافت تاييديه از سازمان هاي ذيربط مدنظر شوراي نگهبان هستيم تا وزارت کشور و شوراي نگهبان اطمينان کافي داشته باشند که از آراي مردم حفاظت و امنيت انتخابات تضمين مي شود.

مقيمي گفت : امنيت دستگاه هاي ماشيني اخذ راي براي ما حائز اهميت است و تلاش مي کنيم اين اطمينان حاصل شود.

رئيس ستاد انتخابات کشور در مورد خريد ماشين هاي اخذ راي از کشورهاي خارجي نيز گفت :در اين مورد با يک شرکت داخلي قرارداد بستيم و قرار است آن شرکت برخي تجهيزات را از خارج کشور تامين کند و قسمت هايي را که در داخل کشور ساخته مي شود از داخل تامين کند.

مقيمي تاکيد کرد : آنچه در اين مورد مهم است اين است که اطمينان حاصل کنيم که دستگاه هاي ماشيني اخذ راي مي توانند کار ما را به خوبي انجام دهند.

وي گفت : مهمترين قسمت کار در مورد دستگاه هاي ماشيني اخذ راي نرم افزار آنهاست که به همت کارشناسان داخلي تهيه شده و ما در اين مورد هيچ وابستگي به خارج از کشور نداريم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *