مناسبات دریایی ایران و چین گسترش می‌یابد

12:01 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۱۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأتی عالیرتبه نظامی، وارد کشور چین شد.

: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأتی عالیرتبه نظامی، وارد کشور چین شد.

به گزارش گروه سیاسی به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در پاسخ به دعوت رسمی فرمانده نیروی دریایی کشور چین به این کشور سفر کرد.

امیر دریادار سیاری پیش از اعزام به این ماموریت، بسترسازی همکاریهای دو جانبه میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور چین در ابعاد گوناگون از جمله برگزاری رزمایش های مشترک، همکاری های آموزشی، تقویت مناسبات دفاعی با کشور چین در راستای توافقات به عمل آماده در سفر وزیر دفاع به این کشور و همچنین تعاملات دریایی را از اهداف این سفر بیان کرد.

وی گفت: در طول مدت حضور در کشور چین مذاکرات مختلفی با طرف چینی برای رفع برخی از نیازمندی های تجهیزاتی و فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه سعی خواهیم کرد ارزیابی دقیقی از قابلیت ها، توانمندیهای آموزشی و مهارتهای نیروی دریایی کشور چین و همچنین تجهیزات دریایی این کشور به عمل آوریم.

دریادار سیاری در ادامه با اشاره به اینکه خروج دیپلماسی دفاعی ایران از سیاست های انقباضی و تحریمی کشورهای غربی نیز از دیگر اهداف این سفر است، خاطرنشان کرد: هیئت نظامی کشورمان از یک تیم بسیار قوی در تخصص های مختلف تشکیل شده و با توکل بر خداوند و بهره گیری از رهنمود های فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) این ماموریت را به نحو احسن انجام خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: در طول مدت حضور در کشور چین ضمن بازدید از مراکز آموزشی نیروی دریایی این کشور، دیدار های مختلفی هم پیش بینی شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *