«حقیقت سمیر»؛ دربردارنده خاطرات قنطار از دوران کودکی تا اسارت

12:06 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۸۹۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «حقیقت سمیر» دربردارنده خاطرات قنطار از دوران کودکی تا اسارت است که در واقع مهمترین بخش آن را سال‌های اسارت این مجاهد فی سبیل‌الله در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد.
،قرار است مراسم رونمایی از کتاب خاطرات شهید سمیر قنطار توسط خانواده شهید ساعت 17:30 امروز یکشنبه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

این کتاب دربردارنده خاطرات قنطار از دوران کودکی تا اسارت است که در واقع مهمترین بخش آن را سال‌های اسارت این مجاهد فی سبیل‌الله در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد.

دوره 30 ساله اسارت سمیر قنطار تجربیات بسیاری از مواجهه با وضعیت‌های مختلف در مسیر مقاومت را برای او به همراه داشته و با وجود تبلیغات منفی علیه وی، به نماد مقاومت لبنانی و اسلامی تبدیل کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده:«بعد از اینکه وضعیت بهتری پیدا کردم، آقا سید حسن به ملاقاتم آمد. در این جلسة طولانی، از تجربه‌ها و وقایعی که برایم پیش آمده بود، برای ایشان گفتم. پس از آن، از من پرسیدند که چه می‌خواهم. گفتم: «فقط یک چیز. می‌خواهم اجازه بدهید نماز بخوانم. من از خداوند اجر نماز خواندن را می‌خواهم، تا حقیقت ایمان خودم را آشکار کنم.»

دوباره سید پرسید: «فعلاً چه‌کار می‌خواهی بکنی؟» گفتم: «من برای مقاومت آمدم.» سید گفت: «دوست داری از این سه گزینه کدام را انتخاب ‌کنی: 1. فعالیت اجتماعی، 2. فعالیت سیاسی، مثلاً می‌توانی نمایندة مجلس لبنان شوی، و3. فعالیت نظامی و جهادی.»

گفتم: «فعالیت سیاسی و اجتماعی را دوست ندارم و می‌خواهم فعالیت جهادی و نظامی داشته باشم. من با خدای خود عهد کردم که فعالیت جهادی‌ام را ادامه دهم.» سید گفت: «خوب، باشد. اگر شما اراده کردید، ما هم قبول داریم.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *