اعدام شیخ نمر نشان‌دهنده دیکتاتوری آل سعود است

11:31 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۸۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
بدری گفت: اعدام شیخ نمر نشان از دیکتاتوری آل سعود و عدم مشروعیت نظام پادشاهی عربستان است، آزادی بیان نه تنها در حرف بلکه در عمل معنا پیدا می کند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان لرستان، جعفر بدری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری دوره چگنی بیان کرد: دنیای استکبار به واسطه پولهای نفتی عربستان آنرا با تفاسیر شخصی خود معنا کرده و درعمل خلاف آنرا انجام می دهد، چرا و به چه دلیل محکمه پسندی، انتقادات سازنده یک روحانی و مجتهد دینی با عناوین مختلف وبه بدترین شکل ممکن سرکوب می شود .

رئیس کل دادگستری استان لرستان در ادامه بیان کرد: اشد مجازات و حکم اعدام را تنها به جرم حقگویی و حق طلبی در مورد ایشان به اجرا درمی آورد، متأسفانه در اسلام امروز، غده های بدخیم عقیدتی همچون داعش و پدرش آل سعود اقتدار اسلام را به سخره گرفته اند وبا اعمال وحشیانه ، غیر انسانی و غیر اخلاقی چهره وحشتناکی از اسلام را به جهان معرفی می کنند، اسلام دین انسانیت و اخلاق مداری است. 

رئیس شورای قضایی استان لرستان افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) به عنوان اسوه حسنه، بارها و بارها بیان کرده، مسلمان کسی است که مردم از دست و زبانش در امان باشند اما متأسفانه امروز شاهد برخی اعمال غیر اخلاقی از طرف اسلام نماها هستیم که تنها هدفشان آزار و اذیت زنان و کودکان وشهروندان بی گناه مسلمان وغیر مسلمان است.

وی اضافه کرد: تاریخ بارها به اثبات رسانیده است که تحمیل عقیده راه به جایی نخواهد برد در حالی که آن عقیده، عقیده ای منفور ومنسوخ باشد، اما برخی دولتهای به ظاهر اسلامی خود را مضحکه دست استکبار جهانی نموده اند و غلام حلق به گوش تفکرات صهیونیسم و امپریالیسم هستند، چرا باید در نیجریه آن فاجعه عظیم برای مردم و رهبر شیعیان آن کشور رخ دهد، چرا طالبان و داعش و النصره بوجود آمده اند، با بررسی می توان نتیجه گرفت، فاجعه منا اتفاقی نبود.   

بدری با اشاره به نقش سلطه فکری استکبار و صهیونیسم در عربستان تشریح کرد: آل سعود برادر آل یهود است، در آینده قطعا" پولهای نفتی نظام عربستان روزی خود نظام پادشاهیش را به آتش خواهد کشید، زیرا این وعده خداوند متعال است که در قرآن کریم بیان می دارد که حق می ماند و باطل از بین خواهد رفت، قطعا" در دنیای پیشرفته امروز دیگر نظامهای پادشاهی یک شوخی تاریخی بیش نیستند و این تفکر بایستی به زباله دان تاریخ بپیوندد، اما چرا باید یک خانواده عرب مالکیت جان و مال و ناموس یک کشور را در اختیار داشته باشند و با هر صدای حقگویی، برخورد مغرضانه و سرکوبگرانه داشته باشند وحتی حقوق زنان کشورعربستان همچون حقوق بردگان عصر حجر باشد، بازار برده فروشی دختران به شکل نامحسوس در این کشور رایج باشد و زنان و دختران سایر کشورها ملعبه شهوترانی آنها گردد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان بیان داشت: نظام قضایی عربستان با حکم اعدام شیخ نمرآبروی خود را بر باد داد و از درجه اعتبار ساقط گردید، بی عدالتی آنهم از طرف دستگاه قضایی کشوری که مدعی اسلام است بدترین نوع ظلم و دیکتاتوری است، قطعا" جهان اسلام در برابر این اقدام ضد انسانی عربستان خاموش نخواهد ماند و عربستان در آینده جواب دندان شکنی را ازطرف افکار عمومی جهان دریافت خواهد کرد، شیخ نمر در یادها نمی میرد، عمر نظام پادشاهی عربستان با این اقدام بچه گانه کوتاه شد.

رئیس کل دادگستری لرستان سپس با اشاره به انتخابات در پیش رو بیان داشت: نباید کاندیداها با ایجاد فضای تهمت و دروغ حقوق مردم را نادیده بگیرند، دادن وعده های خارج از عرف و قانون خود عین قانون شکنی است، باید همگی مسئولان و کاندیداها قدر مردم را بدانند و با تخلفات انتخاباتی به شعور و بینش مردم توهین نکنند.

وی افزود:  الحمد الله تاکنون فضای مطلوب و سازنده ای در عرصه انتخابات در سراسر کشور برقرار است و امید است، حضور مردم در پای صندوقهای رأی پاسداشتی باشد از دفاع ملی ازکشور و خونهای گرنبهای شهدا و ایثارگران، مردم ایران بار دیگر دفتر افتخارات خود را برای ثبت حماسه ای ملی آماده نموده است تا به دنیا بفهماند ایران و ایرانی همیشه سربلند و پیروز است.

لازم به ذکر است در این مراسم از زحمات  هوشنگ طهماسبی رئیس سابق دادگستری شهرستان دوره چگنی تقدیر و  اکبر رشیدی به سمت رئیس جدید دادگستری شهرستان دوره چگنی منصوب شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *