صادرات 27 میلیون دلار کالای کشاورزی از همدان

18:42 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۶۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان از صادرات 27 میلیون و 956 هزار دلار کالای کشاورزی از گمرک استان در 9 ماهه امسال خبر داد.
به گزارش گروه اقتصادی ، مصطفی اسدی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: صادرات کالاهای بخش کشاورزی از گمرک استان در 9 ماه امسال 27 میلیون و 956 هزار دلار بوده است.

وی ادامه داد: این بخش سهمی برابر 27 درصد از صادرات استان را داشته و با کاهشی بالغ بر چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان با بیان اینکه این بخش از نظر وزنی 32 درصد رشد یافته است، افزود: کشمش همچنان خود را به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش با صادرات 23 میلیون دلار، سهم 22 درصدی از صادرات استان را دارد.

این مسئول گفت: سیب زمینی نیز به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش 3 میلیون و 808 هزار دلار صادرات داشته است.

به گفته اسدی، محصولات این بخش 6 قلم کالایی است که به کشورهای لهستان، اکراین، اسلواکی، رومانی، صربستان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند، ترکیه ،عراق و افغانستان صادر شده است.

وی افزود: صنایع دستی استان با 8 میلیون و 954 هزار دلار، 9 درصد از صادرات استان را داراست که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 27 درصد افزایش داشته است.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان گفت: سفال به عنوان مهمترین کالای این بخش با صادرات 7 میلیون و 796 هزار دلار سومین کالای صادراتی استان است که 7.7 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این بخش شامل 11 قلم کالای صادراتی است که به کشورهای انگلستان، آلمان، فیلیپین، هلند، سوئد، امارات و عراق صادر شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *