رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یارانه نقدی همچنان پرداخت می شود / دولت قصد انحلال وزارت نیرو را ندارد

14:35 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۵۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون اول رئیس‌جمهور از ادامه پرداخت یارانه‌ها در سال آینده و منحل یا ادغام نشدن وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش ، اسحاق جهانگیری امروز در جریان بازدید از وزارت نیرو در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا انحلال و ادغام وزارت نیرو یک شیطنت است و یا اینکه پیشنهادی است که به دولت مطرح شده است، گفت: ادغام یا انحلال وزارت نیرو یک پیشنهاد جدی نیست البته شاید شیطنت باشد چرا که همواره سازمان‌هایی که کار آنها تدوین برنامه است پیشنهادهایی ارائه می‌کنند.

وی افزود: احتمالاً در برخی از شوراها این بحث ادغام و انحلال صورت گرفته است، موضوعی که در گذشته نیز مطرح بوده، اما وقتی به دولت رسید چون مسائل بهتر و کارشناسی شده بود اعلام شد که این موضوع مطرح نیست.

جهانگیری ادامه داد: پس انحلال وزارت نیرو و ادغام آن در دولت صورت نگرفته و این وزارتخانه با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: دولت در این زمان وقت رسیدگی به اینجور موارد را ندارد و قصد انحلال وزارت نیرو را ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد زمان دقیق لغو تحریم‌ها گفت: رئیس جمهور اعلام کرده است زمان لغو تحریم‌ها دی‌ماه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به کاهش درآمد دولت در سال آینده آیا هدفمندی یارانه‌ها ادامه پیدا می‌کند، گفت: هدفمندی یارانه‌ها سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی در پاسخ به این سوال که اکنون که قیمت نفت به 30 دلار رسیده است، تصمیم دولت برای بودجه چیست؟ گفت: این امر اتفاق مهمی است و به هر حال این کشور در سال‌های اخیر با نفت بالای 100 دلار اداره شده و همه تنظیمات روی نفت 100 دلار است.
وی افزود: وقتی نفت از 100 دلار به 30 دلار کاهش پیدا می‌کند در بودجه دولت اتفاقات مهمی می افتد، ما به دنبال راهکارهایی هستیم که علارغم این کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی کشور از رونق برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه در دستور کار دولت است تا بخش خصوصی ورود بیشتری در اقتصاد داشته باشد، تصریح کرد: راهبرد ما این است که منابع خارجی ورود بیشتری در اقتصاد داشته باشد، سیستم بانکی اصلاح شود و بورس در طرح ها نقش بیشتری داشته باشد، به همین دلیل علی رغم کاهش شدید سال 95 سال جدی رونق اقتصادی ایران خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *