دادستان به عنوان مدعی العموم با آلوده کنندگان هوا برخورد می‌کند/ فعالیت کمیسیون پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

10:42 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۳۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کل کشور: کمیسیون پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای انتخاباتی و سایبری فعال است و این کمیسیون مسئولیت دارد که از تخلفات پیشگیری کند و در صورت ارتکاب جرم آن را عنوان کند.
به گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه جلسه مشترک قوه قضائیه و پلیس فتا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فضای سایبری ضمن امکانات خوبی که برای تبادل اطلاعات فراهم کرده باید مدیریت شود و مدیریت آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است تا این فضا از سوی ناامن کنندگان و کسانی که حریم خصوصی را تهدید می کنند آلوده به ناامنی نشود.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی داعش نیز از این فضا استفاده می کنند بنابراین حساسیت آن بالا است و دست اندر کاران در وزارت ارتباطات و تمامی نهادهای مسئول باید زمینه سالم سازی و امنیت این فضا را فراهم کنند.

رئیسی افزود: همکاری پلیس فتا با بخش های دولت و بخش های قضا و تمامی نهادهای مسئول باید مستمر و مداوم باشد و در این زمینه پیشگیری لازم صورت گیرد و اگر جرمی رخ داد برخورد سریع و مناسب صورت گیرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مرکز فوریتهای فضای سایبری به صورت ارتباط برخط با پیگیری و تلاش پلیس فتا ایجاد شده است.

وی در رابطه با وضعیت استعلامات از نامزدهای انتخاباتی گفت: کمیسیون پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای انتخاباتی و سایبری فعال است و این کمیسیون مسئولیت دارد که از تخلفات پیشگیری کند و در صورت ارتکاب جرم آن را عنوان کند.

رئیسی ادامه داد: ستاد به پاسخ به استعلامات در دادستانی فعال است و به صورت برخط سوابق بررسی می شود و این ارتباط بین شورای نگهبان و وزارت کشور برقرار است.

وی در ارتباط با ضرورت ورود دادستانی کل کشور به مسئله آلودگی هوا گفت: دادستان به عنوان مدعی حقوق عامه با آلوده کنندگان هوا برخورد می کند چرا که داشتن هوای سالم برای شهروندان یک حق عمومی برای عامه مردم است.

رئیسی ادامه داد: ما در دستگاه قضایی مسئولیت داریم و در جایگاه قضایی این موضوع را پیگیری می کنیم و سازمان بازرسی پیگیر موضوع است که آیا مسئولین مربوطه وظایف خود را در این راستا انجام می دهند یا خیر و ما پیگیر گزارشات هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در فضای رسانه ای سازمان محیط زیست بعضا اعلام می کند که شهرداریها باید در این خصوص اقدام کنند که باید بگویم به دور از فرافکنی همه مسئول هستیم و نباید این موضوع را به بخش خاصی اختصاص دهیم و هر کسی در رابطه با محیط زیست مسئولیت دارد و مسئولیت اصلی به عهده دولت و به ویژه سازمان محیط زیست است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *