روسیه، عربستان را به بی ثبات کردن بازار جهانی نفت متهم کرد

20:07 - 07 دی 1394
کد خبر: ۱۱۵۰۴۴
خبرگزاری میزان - «آلکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه، عربستان سعودی را متهم کرد که با افزایش تولید نفت، بازار جهانی نفت را بی ثبات کرده است.
به گزارش گروه سیاسی ، وزیر انرژی روسیه روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری روسیه 24 گفت: عربستان در سال جاری تولید نفت خود را روزانه یک و نیم میلیون بشکه افزایش داد و به این وسیله وضعیت بازار جهانی نفت را بی ثبات کرد.

وی توضیح داد: این اقدام عربستان سعودی سبب شد تا سطح عرضه از تقاضای نفت در بازار جهانی بیشتر شود که تاثیر مستقیم بر بهای نفت داشت.

وزیر انرژی روسیه در عین حال معتقد است که در سال 2016 وضعیت بازار جهانی نفت بهبود یابد.

نوواک گفت: در نیمه دوم سال آینده به دلیل افزایش یک و نیم میلیون بشکه نفت مصرف جهانی، وضعیت بازار ممکن است تثبیت یابد.
وی ادامه داد: هر چند این احتمال وجود دارد که عواملی همچون تولید بیشتر نفت در ایران یا افزایش دوباره تولید نفت عربستان سعودی بر وضع بازار تاثیر بگذارد.

بهای نفت برنت امروز با 2/3 درصد کاهش به 37 دلار و 3 سنت رسید.

وزیر انرژی روسیه پیش تر میزان صادرات نفت روسیه در سالی که گذشته را اعلام کرد و گفت: روسیه در سال 2015، صادرات نفت خام خود را در مقایسه با یک سال قبل ، 7/5 درصد افزایش داد و 238 میلیون تن (یک میلیارد و 761 میلیون بشکه) نفت به کشورهای مختلف صادر کرد.
بر اساس گزارش وزارت انرژی روسیه، نوواک گفت: افزایش صادرات نفت خام روسیه برای نخستین بار در شش سال اخیر صورت گرفته است.
وزیر انرژی روسیه گفت: در سالی که گذشت، روسیه 533 میلیون و 600 هزار تن (معادل 3 میلیارد و 948 میلیون بشکه) نفت خام تولید کرد که در مقایسه با سال 2014، 1/3 درصد افزایش یافته است.

بخش اصلی درآمدهای ارزی روسیه از صادرات نفت و گاز به ویژه نفت خام تامین می شود و سقوط بهای نفت در بازار جهانی موجب کاهش شدید درآمدهای ارزی این کشور و تشدید بحران اقتصادی شده که از یک سال پیش دامنگیر این کشور شده است.

انتهای پیام /


ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
انشا ا... مجددا متلاشی خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *