مراکز جدید عرضه قلیان مجوز دریافت نمی‌کنند

14:04 - 07 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این مطلب که مراکز جدید عرضه قلیان مجوز دریافت نمی‌کنند، گفت: در صورتی که خلاف این موضوع انجام گیرد مراجع قانونی با جدیت با آنها برخورد می‌کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، خسرو صادق نیت در نشست خبری امروز با بیان این مطلب که امیدواریم با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده پیشنهاد ما برای افزایش مالیات بر دخانیات مورد استقبال قرار گیرد، گفت: متاسفانه در منطقه در مورد میزان مالیات بر سیگار ایران دومین کشور در انتهای جدول قرار داشته و در واقع بعد از افغانستان کمترین مالیات را ایران از دخانیات است، این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده که این مالیات افزایش یابد و پیشنهاد ما افزایش مالیات 70 درصدی بر قیمت خرده‌فروشی بوده که در واقع مالیاتی حدود 25 درصد در ابتدای این طرح اخذ شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که  کسی در حال حاضر نمی‌تواند در کشور مجوز عرضه قلیان بگیرد، افزود: در واقع هیچ مجوز جدیدی جهت را‌ه‌اندازی این مراکز عرضه قلیان ارائه نمی‌شود و در صورتی که خلاف این موضوع انجام گیرد مراجع قانونی با جدیت با آنها برخورد می‌کند.

صادق نیت با بیان اینکه در برخی از مراکز غیرقانونی عرضه قلیان مواد روانگردان نیز همراه تنباکو به بازار ارائه می‌شود که مردم باید در این زمینه هوشیار باشند، گفت:  همچنین برخی تنباکوهای معطر به مواد شیمیایی همچون ترکیبات بنزن و آروماتیک آغشته بوده که سبب بیماری‌های مختلف همچون سرطان خون می‌شود.

وی در خاتمه نسبت به رشد مصرف قلیان در دختران هشدار داد و گفت: حتی این میزان رشد در میان دختران بیش از آمار پسران بوده است و باید اقدامات و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام گیرد.



 


احمد
|
-
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
اگر قانونی وضع میشد که مصرف کننده یاخریدار هم به زندان برود آن وقت ما شاهد بودیم که فروشنده مواد درکار نیست چون تا خریدار یا معتاد هست فروشنده هم هست وهروقت قانون مجازات دستگیری معتادین اجراشد خواهیم دید کشور نه معتاد نه دزد ونه مواد فروش دارد وبارسنگین ماموران هم سبک تر وراحت تر میشد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *