رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناکامی استکبار جهانی از تفرقه افکنی میان اهل تسنن و تشیع

13:03 - 07 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۸۱۸
خبرگزاری میزان - همزمان با هفته وحدت، جمعی از علمای اهل تسنن، با حضور در حرم امام خمینی(ره)، ضمن ادای احترام به مقام شامخ آن امام همام، با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و حضورشان را مایه اتحاد و یکپارچگی میان اهل سنت و تشیع برای مبارزه با تفرقه افکنی استکبار جهانی معرفی نمودند.
به گزارش ، شبکه مجازی آستان، در این مراسم، حبیب الرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف از استان خراسان رضوی در خصوص وحدت جهان اسلام گفت: آنچه که قرآن مسلمانان را به آن امر کرده است "اعتصام بحبل الله" است. زیرا مسلمانان باید از تمسک به سیره پیامبر اسلام(ص) پیروی کنند. بنابراین کشورهای اسلامی باید افکار و برنامه های شان طبق قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) باشد.

ناکامی استکبار جهانی از تفرقه افکنی میان اهل تسنن و تشیع

وی در ادامه گفت: در قرآن و احادیث بسیار نسبت به امر وحدت تاکید شده است و مسلمانان باید از هر گونه تفرقه، اختلاف و جدایی که منجر به خوشحالی استکبار می شود دوری کنند. زیرا آمریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام در انتظار فرصت هستند تا میان مسلمانان تفرقه افکنی کنند.

حاج شیخ انور هاشمی، مرشد طریقت نقشبندیه و قادریه کردستان با اشاره به نقش امام خمینی(س) در وحدت میان مسلمانان افزود: در روایات تاریخی بسیاری آمده است که هر 500 سال، فردی برای احیای دین محمد(ص) و اسلام به پا می خیزد که امام خمینی(ص) یکی از همان افراد بود. وجود امام خمینی(ص) برای جهان اسلام چند فایده اساسی در بر داشت.

وی تصریح کرد: نخست اینکه کشور را از چنگال بزرگترین و خطرناک ترین پادشاهی دنیا نجات داد سپس همه مسلمانان جهان را با هم متحد کرد. برای ایشان فرقی نداشت که این مسلمانان اهل اروپا، آمریکا یا کشورهای دیگر باشند. بنابراین این اتحاد جهان اسلام را مرهون زحمات ایشان هستیم. بعد از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت آلله خامنه ای (مد ظله العالی) به تمام معنا وارث بر حق ایشان هستند تا این اتحاد بین مسلمانان وجود داشته باشد با توجه به اینکه پایه ریزی اتحاد بین شیعه و سنی را مرهون امام خمینی(س) هستیم به طور قطع هیچ گاه اختلاف و تفرقه ای به میان نخواهد آمد.

همچنین حاج عبدالکریم آخوند الهی، هیئت امنای خالد نبی گنبد گفت: قرآن همیشه اکیداً و تاکیداً جهان اسلام را به برادری با یکدیگر سفارش کرده است. صلح و سازش باید همیشه میان شیعه و سنی برقرار باشد. در حال حاضر بحران شریعت اسلام صداقت، شعارش عدالت و مسیرش واقعی اش حقیقت است. بنابراین همه مسلمانان جهان باید عادلانه، آگاهانه و عالمانه برای رسیدن به وحدت تلاش کنند.

مطهری مدیر حوزه علمیه احناف خواف در پایان خاطر نشان کرد: مسلمانان جهان باید تلاش کنند تا با نزدیک تر شدن به یکدیگر اسلام را تقویت کنند. متاسفانه برخی کشورهای اسلامی خود را به دشمنان فروخته اند و با آنها هم پیمان شده اند که این همان دسیسه استکبار است. بزرگ جلوه دادن وحدت اسلامی مانع از رسیدن استکبار به اهدافش می شود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *