رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بدون اقتدار دریایی اقتصاد کشور آسیب می بیند

12:57 - 06 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۲۸۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز که در منطقه خلیج عدن تمام کشتی های ما در خطر است اگر اقتدار نباشد اقتصاد کشور آسیب می بیند.

بدون اقتدار دریایی اقتصاد کشور آسیب می بیندبه گزارش ، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اختتامیه هفدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی در کیش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث اهمیت دریاها و در توضیح علت عقب ماندگی در این حوزه و استفاده نکردن از این ظرفیت خدادادی برای توسعه کشور گفت: همه این ها آثار استعمار و استثمار است چنانکه زمانی پرتغالی ها و اسپانیایی ها بر آب های آزاد ما در دریای عمان تسلط داشتند و بعد از اخراج آنها توسط شاه عباس صفوی انگلیس استقرار یافت و از این نقطه کشورمان آسیب دید.

وی اظهار داشت: در حالی که تمام شهرهای تصمیم ساز دنیا در کنار دریا هستند امروز از 20 شهر مهم کشور یک مورد هم در کنار دریا حتی در کنار مهمترین سواحل کشورمان چون مکران نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروزه صحبت استفاده از دریا اعم از حوزهای تجاری، اقتصادی، انرژی و تور گردشگری و حمل و نقل و غیره مطرح است و حتی برخی بیش از 200 مورد زمینه استفاده از دریا در توسعه کشورمان را مطرح کرده اند.

وی افزود: امروز که در منطقه خلیج عدن تمام کشتی های ما در خطر است اگر اقتدار نباشد اقتصاد کشور آسیب می بیند.

دریادار سیاری تاکید کرد: احیای تمدن دریایی استقرار در سواحل و ایجاد چرخه های قابلیت ساز از جمله عوامل اصلی مولد اقتدار دریایی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *