آرامش و ثبات جامعه باید تقویت و حفظ شود

1:15 - 06 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۰۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - القاصی گفت: آرامش و ثبات جامعه باید تقویت و حفظ شود و اگر خدای ناکرده با سوء مدیریت ها شکافی در انسجام و وحدت ایجاد شود؛ جامعه دچار تزلزل خواهد شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، در همایش روساء و دادستان های حوزه های قضایی استان فارس که با حضور استاندار فارس و مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد ابعاد مختلف تأمین امنیت انتخابات و همکاری های امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به 2 رخداد بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی یعنی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از تجربیات و بصریت گذشته را مورد تأکید قرار داد.
 
القاصی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود  فراز و نشیب های پشت سر گذاشته شده همواره حرکت سریع و تعالی رو به جلو خود را ادامه داده و در سایه تفضلات الهی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری هیچ آسیبی متوجه انقلاب نگردیده است؛ خاطر نشان کرد: دشمن در همه مقاطع به دنبال وارد ساختن ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و آنچه در این دوران تغییر کرده تفاوت در آرایش سیاسی و نوع آسیب ها بوده است.
 
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه در جمع مسئولان ارشد امنیتی، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان،  ایجاد شکاف در وحدت جامعه را هدف دشمنان از ابتدای انقلاب تا به امروز ارزیابی کرد و افزود: آنچه امروز برای ما دارای اهمیت است این است که از وقایع گذشته درس بگیریم و به نحوی عمل نمائیم که که از تکرار وقایع تلخ گذشته جلوگیری شود.
 
رئیس شورای قضایی استان دستیابی به وحدت و انسجام و ایجاد همدلی و هماهنگی در اداره امور جامعه  را بیش از هر دوران دیگر دارای اهمیت خواند و افزود: مصداق بارز این مسأله انتخابات پیش رو است.
 
وی هدف بعضی  افراد و جریانات در زیر سؤال بردن برخی از ارکان نظام و تلاش در جهت ایجاد تشکیک در تقکر، تشخیص و نگرش مردم،  پیش از ورود به فضای انتخاباتی را ناشی از برنامه ریزی دشمن در ایجاد فضای روانی مسموم دانست و افزود: متأسفانه در این بین افرادی نیز به لحاظ عدم آگاهی اقدام به قلم فرسایی می کنند.
 
القاصی با بیان اینکه باید مراقب شبهه افکنی برخی افراد و جریانات بود، تأکید کرد: نباید اجازه دهیم برخی افراد با شبهه آفرینی در خصوص ارکان نظام، انسجام ملی را خدشه دار کنند.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه وظیفه مسئولان قضایی، امنیتی، انتظامی و متولیان اداره امور مردم را دفاع از وحدت ملی و مدیریت انسجام اجتماعی خواند و افزود: آرامش و ثبات جامعه باید تقویت و حفظ شود و اگر خدای ناکرده با سوء مدیریت ها شکافی در انسجام و وحدت ایجاد شود؛ جامعه دچار تزلزل خواهد شد.
 
القاصی هدف از گردهمایی روساء و دادستان های حوزه های قضایی و مسئولان ارشد امنیتی استان فارس را وظیفه مشترک در راستای برگزاری یک انتخابات سالم در چارچوب قانون و با رعایت موازین شرعی خواند و خاطر نشان کرد: باید فضایی فراهم نمائیم تا اراده عمومی مردم در انتخاب نمایندگان اصلح در امر قانون گذاری در انتخابات پیش رو بهتر از گذشته محقق شود.
 
وی همچنین از فعالیت منسجم و مناسب ستاد های پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در سراسر استان فارس خبر داد و افزود: هدفی که در این ستاد ها دنبال می شود اجرای دقیق قانون و تقویت اعتماد مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام با پیشگیری از شکل گیری هرگونه تخلف و جرم انتخاباتی خواند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *