به ازای هر کرسی مجلس خبرگان، 10 نفر ثبت نام کرده اند

11:02 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۲۲۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-حسینعلی امیری گفت: در این دوره مجلس خبرگان رهبری 88 کرسی خواهد داشت و اگر تعداد آخرین ثبت نام کنندگان را تقسیم بر 88 کنیم برای هر کرسی نزدیک به 10 نفر فعلا ثبت نام کرده‌اند.
به ازای هر کرسی مجلس خبرگان،  10 نفر ثبت نام کرده اندبه گزارش ، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه بازدید از ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخاباتی دادستانی کل کشور در جمع خبرنگارن اظهار کرد: از جمله دستگاه‌هایی که نقش بسیار مهم و کلیدی در ارتباط با موضوع انتخابات دارد دادستانی کل کشور است و طبق قانون یکی از مراجع چهارگانه است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره همکاری بسیار خوبی بین وزارت کشور و هیئت های نظارت شورای نگهبان مراجع دیگر  و از جمله دادستانی کل کشور وجود دارد، افزود: تبادل اطلاعات مکانیزه و از طریق سامانه انجام می‌گیرد، دسترسی را وزارت کشور برای دادستانی کل کشور قرار داده که کلیه اطلاعات برخط در اختیار دادستانی کل کشور قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در این بازدید دوستان اعلام کردند که فیلدهای اطلاعاتی بیشتر شود و دستور این کار برای تسریع در انجام امور صادر شد.

امیری با بیان اینکه پاسخ به استعلامات از جمله مسایل اساسی است، بیان داشت: ما از طرفی با حقوق مردم مواجه هستیم و از طرف دیگر با حقوق نظام جمهوری اسلامی ایران، بنابراین از آنجایی که بر اساس آموزه‌های دینی نباید حق کسی ضایع شود و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری آرا حق الناس هستند، دقت در پاسخ به استعلامات موضوع بسیار مهم و اساسی است که البته با حضور آقای بختیاری که از قضات شریف هستند  در این ستاد، کار هیئت های اجرایی و هیئت نظارت و وزارت کشور راحتتر می‌کنند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: حضور قضات شریف در ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخاباتی دادستانی کل کشور را برای خودمان یک مزیت و نعمت می‎‌بینیم و باعث آرامش و اعتماد هیئت‌های اجرایی و نظارتی می‌شود.

وی در ارتباط با آخرین آمار ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: این آمار در صبح 5533 بود اما در همین لحظه آمار به 6332 نفر رسیده است که حکایت از استقبال عزیزانی است که می خواهند در مجلس شورای اسلامی داوطلب شوند.

امیری از کسانی که تصمیم به ثبت نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند خواست که این موضوع را به ساعات و روزهای پایانی موکول نکنند.

سخنگوی وزارت کشور افزود: علاوه بر ستاد وزارت کشور ما در 207 حوزه اصلی نیز مشغول ثبت نام هستیم. به ویژه کسانی که می‌خواهند در تهران ثبت نام کنند برای جلوگیری از تراکمی که در ستاد وزارت کشور وجود دارد به حوزه‌های اصلی در استان تهران مراجعه کنند.

وی در ارتباط با آخرین داوطلبان مجلس خبرگان نیز گفت: آخرین آمار امروز ساعت 2 اعلام می‌شود.

امیری افزود: مجلس خبرگان رهبری قبلا 86 کرسی داشت؛ استان البرز که از تهران جدا شد بر اساس قانون مجلس خبرگان رهبری دو نفر هم به تعداد کرسی‌ها اضافه شد که بر این اساس در این دوره مجلس خبرگان رهبری 88 کرسی خواهد داشت و اگر تعداد آخرین ثبت نام کنندگان را تقسیم بر 88 کنیم برای هر کرسی نزدیک به 10 نفر فعلا ثبت نام کرده‌اند. البته این بدین معنا نیست که رقابت بر این اساس شکل خواهد گرفت چون تشخیص و احراز صلاحیت کسانی که کاندید مجلس خبرگان رهبری می‌شوند با فقهای شورای نگهبان است و اینکه چند نفر در نهایت در صحنه رقابت باقی خواهند ماند باید صبر کنیم  تا شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام کند.

سخنگوی وزارت کشور به بیان آمار مقایسه‌ای ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان با دوره قبل پرداخت و گفت: در این دوره رغبت برای ثبت نام بیشتر از دوره گذشته است. به جز 78 نفر که سابقه نمایندگی در ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری را دارند بقیه چهره‌های جدیدی هستند که وجود این چهره‌های جدید و آمار مقایسه‌ای حکایت از این دارد که رغبت برای ثبت نام نسبت به گذشته با رشد و روند قابل توجهی مواجه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *