آمریکا 1.75 میلیارد دلار از دارایی های ایران برداشت می کند!

8:56 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۱۶۲
خبرگزاری میزان-226 نماینده کنگره آمریکا در طرحی ضد ایرانی به برداشت 1.57 میلیارد دلار از حساب های بلوکه شده بانک مرکزی رای دادند.
به گزارش سرویس بین الملل ؛ منابع خبری گزارش دادند: جمعی از قانونگذاران آمریکا با تهیه طرحی موسوم به "دادگاه‌یار" در حال انجام اقداماتی برای برداشت 1.75 میلیارد دلار از دارایی‌ های مسدود شده بانک مرکزی ایران و پرداخت آن به عنوان غرامت به کسانی شده‌اند که قربانیان تروریسم ایران خوانده شده‌اند.  
 
گروه مشورت حقوقی فراحزبی در مجلس نمایندگان آمریکا، که هیئتی شامل رئیس این مجلس و رهبران حزب اکثریت و اقلیت آن است، روز چهارشنبه 23 دسامبر (دوم دی‌ماه) طرح دادگاه‌یار را ارائه کرده و آن را به امضای 226 قانونگذار کنگره، از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی رسانده‌اند.

226 قانونگذار آمریکایی با امضای این سند اصطلاحاً مشورتی، از دیوان عالی آمریکا خواسته‌اند فرجام‌خواهی بانک مرکزی ایران در پرونده برداشت 1.75 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده این بانک را رد کرده و به پرداخت این مبلغ به "قربانیان بمب‌گذاری سال 1983 بیروت" و "بمب‌گذاری برج‌های خبر، در سال 1996 در عربستان" حکم دهد.

 ایران هر گونه دخالت در انفجار سال 1983 در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت که به مرگ 241 سرباز آمریکایی منجر شد را رد کرده است.




امین
|
-
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
باید منتظر جواب تند ایران و وزارت دفاع به آمریکایی ها باشیم امیدوارم که ایران کوتاه نیاد و جوری رفتار کنه که حساب کار دست آمریکا بیاد.
ایران آباد
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
ماهم باید شکایتی علیه آمریکا بابت کودتای ۲۸مرداد آمریکا علیه مردم ایران وحمایت از رژیم ستم شاهی پهلوی بخاطر۳۵سال ظلم وستم وکشتار مردم ایران وهمچنین خسارت ۱۰۰۰ میلیارد دلار بابت حمایت وپشتیبانی از تجاوز نظامی صدام به ایران را تنظیم وتحویل دادگاه لاهه نماییم .راه ما برای دریافت غرامت سنگین از آمریکا بسیار هموار است فقط مسؤلین باید برای احقاق حقوق از دست رفته ملت ایران اقدام نمایند .از قدیم گفته اند اگر سراغ بدهکار گرفته نشود طلبکار خواهد شد .حکایت امروز آمریکا است .
امین ج
|
-
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
آمریکایی ها قابل اطمینان نیستند و نخواهند شد. باید منتظر اقدامات جدید هم باشیم. هیچوقت دوستدار ایرانی نبودند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *