"افغانستان" با کمک‌های میلیارد دلاری واشنگتن، ثروتمند نشد

7:00 - 27 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۶۷۰
خبرگزاری میزان - "مدیا بنجامین" در مصاحبه با راشاتودی گفت: با وجود سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری آمریکا، افغانستان یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و نیروهای امنیتی این کشور قادر به دفاع از سرزمین خود نیستند.
به گزارش سرویس بین الملل ، "مدیا بنجامین" یکی از تاسیس کنندگان سازمان بشردوستانه «کدپینک» گفت: با وجود سرمایه‌گذاری یک تریلیون دلاری آمریکا در افغانستان، این کشور همچنان به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و نرخ بیسوادی زنان آن بسیار بالا است.
 
این فعال ضد جنگ آمریکایی در گفت‌وگو با راشاتودی، اظهارات «جان کری» مبنی بر مثبت ارزیابی کردن اوضاع افغانستان را مضحک خواند و گفت: داعش در حال نبرد با طالبان است و این موضوع اوضاع را برای مردم افغانستان به مراتب سخت‌تر کرده است.
 
راشاتودی نوشت: تحلیلگران بر این باورند که اینکه پس از گذشت سالها و سرمایه‌گزاری میلیارددلاری آمریکا برای آموزش نیروهای محلی افغانستان، آنها هنوز قادر به دفاع از کشورشان نیستند، بسیار دردناک است.
 
بنجامین می‌گوید این بیانگر این واقعیت است که نیروهای خارجی نمی‌توانند، تعیین کنند که سیستم حاکم بر یک کشور در آینده چه شکلی خواهد کرد.
 
وی افزود: همیشه یک راه‌حل سیاسی برای حل مشکلات افغانستان وجود داشته ایالات متحده باید به جای سرمایه‌گزاری در آموزش نیروهای امنیتی افغانستان، به این کشور کمک مالی کند.
 
این فعال ضدجنگ آمریکایی با اشاره به تلاش‌های دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان، گفت: باید به گونه جدی با این موضوع برخورد شود.
 
بنجامین گفت: "جان کری" باید بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک خود را صرف پیدا کردن راه حلی سیاسی برای مشکلات افغانستان کند.
 
وی افزود: طالبان مردم محلی افغانستان هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *