واکنش های متناقض وزارت خارجه درباره اتفاقات برنامه 90

19:11 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۶۲۶
عدم پخش مصاحبه وحمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با عادل فردوسی پور به مناسبت شب یلدا حاشیه های و صحبت های متناقضی را به همراه داشت.
به گزارش گروه فضای مجازی میزان، دیشب و در ابتدای برنامه 90 عادل فردوسی پور که مصاحبه‌ای فوتبالی با وزیر خارجه کشورمان انجام داده بود، گفت:« ما برای ویژه برنامه امشب با وزیر امور خارجه گفتگوی ورزشی را انجام دادیم که مسوولان صداوسیما صلاح ندیدند این مصاحبه پخش شود. ان‌شاءالله بزودی این مصاحبه پخش می شود و من برای اینکه امشب مصاحبه روی آنتن نرفت از ایشان عذرخواهی می کنم.»

صبح امروز 'حسین جابر انصاری' سخنگوی وزارت امور خارجه  درخصوص پخش نشدن مصاحبه فردوسی پور با ظریف با بیان اینکه جزییات این موضوع ارتباطی به وزارت امور خارجه ندارد، گفت: آنچه به ما مربوط است اینکه ماهها مسئولان این برنامه تلویزیونی تلاش، پیگیری و سماجت کردند، پی در پی زنگ زدند، آمدند و رفتند تا بتوانند این مصاحبه را انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه: صدا و سیما پاسخگو باشد

جابر انصاری با بیان اینکه،دکتر ظریف تمایلی به انجام این مصاحبه نداشتند،گفت: اصرارها و پیگیری های پی در پی دوستان سیما و تهیه کنندگان این برنامه ورزشی باعث شد که وزیر امور خارجه با انجام این گفت و گو موافقت کند و در نهایت مصاحبه انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: صدا و سیما بخاطر این برخورد غیر مسئولانه باید پاسخگوی افکار عمومی ملت ایران باشد و به سوالات و ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهد.

ظریف: پخش نشدن مصاحبه برای من اصلا مهم نیست

اما این پایان ماجرا نبود، امروز تصویری در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می شود متن پیام عذر خواهی فردوسی پور از وزیر خارجه است.

ظریف در پیامی با این مضمون «شنیدم فشار آوردند، از طرف من هیچ نگران نباشید، پخش نشدن مصاحبه اصلا برای من مهم نیست. بی جهت درگیر نشوید» اعلام کرده از عدم پخش مصاحبه اش در برنامه 90 گلایه مند نیست.


صحبت های متناقض وزارت خارجه درباره اتفاقات برنامه 90







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *