کتاب «دسته چهار، گروهان یک»، داستانی طنز از یک گروهان غواصی

8:22 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۱۹۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - محمدقاسمی نویسنده دفاع مقدس کشورمان گفت: «دسته چهار، گروهان یک»روایتی از طنز جنگ است که داستان های یک گروهان غواصی را روایت می کند.
 محمدقاسمی نویسنده دفاع مقدس در گفت وگو با در خصوص کتاب جدیدش گفت: کتاب «دسته چهار، گروهان یک» نام کتاب جدیدم است که محتوای این کتاب به‌نوعی طنز جنگ است و داستان‌هایی را از یک گروهان غواصی روایت می‌کند.
 
وی افزود: «دسته‌ چهار، گروهان یک» هفت داستان طنز از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و با محوریت رزمندگان گردان غواصی 408 از لشکر 41 ثارالله (ع) است.
 
قاسمی ادامه داد: این کتاب جلد اول مجموعه‌ای سه‌جلدی است و تمامی داستان‌های این مجموعه با هم ارتباط دارد. جلد نخست از محل آموزش گردان غواصی در دزفول آغاز می‌شود و با رفتن رزمندگان برای انجام عملیات به پایان می‌رسد.
 
وی در خصوص نگارش این کتاب گفت: نسل امروز تصور کاملی از جبهه‌ها ندارد و گمان می‌کند در جبهه فقط سختی‌ها و شهادت وجود داشته است. لذا برای ایجاد نگاهی صحیح به مقوله جنگ و جبهه، تلاش کردم در این مجموعه طنز، لحظه‌های شاد رزمندگان را به مخاطب منتقل کنم.
 
وی با اشاره به جلد دوم کتاب گفت: جلد دوم این مجموعه با عنوان «مانور و موضع انتظار» است؛ و دربردارنده 10 داستان طنز از حضور رزمندگان در فاو برای انجام عملیات است.
 
قاسمی همچنین درباره کتاب سوم این مجموعه خاطر نشان کرد: عنوان جلد سوم این مجموعه «عملیات» است که سیزده داستان طنز به اتفاق‌های یک عملیات می‌پردازد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *