پیشگیری از وقوع جرائم با رصد و پایش مستمر فعالیت‌های انتخاباتی

20:30 - 29 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۵۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- القاصی گفت: شرایط انتخابات نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود و به همین میزان نظارت و آمادگی ستادهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی باعث ایجاد فضای سالم و امن و قانونمند خواهد شد و با رصد و پایش مستمر فعالیت های انتخاباتی تلاش خواهیم کرد از وقوع جرائم و تخلفات پیشگیری شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی افزود: با برنامه ریزی های به عمل آمده از سوی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی  به طور قطع پیش بینی و تدابیر امنیتی در انتخابات پیش رو سنجیده تر و منظم تر از گذشته خواهد بود.  

رئیس کل دادگستری استان فارس از شکل گیری هیأت های اجرایی انتخابات خبر داد و گفت: از سوی ستاد کل انتخابات کشور دستور شروع انتخابات صادر و ابلاغ شده است و با معرفی فرمانداری ها و تأیید هیأت نظارت در ظرف مهلت ومقرر قانون هیأت های اجرایی در سراسر استان تشکیل و امر برگزاری انتخابات را بر عهده خواهند گرفت.

رئیس شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان فارس با بیان اینکه با  شروع ثبت نام کاندیداهای  خبرگان رهبری از26 آذرماه و نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه در فرمانداری مرکز استان تب و تاب انتخابات و فعالیت نامزدهای انتخاباتی پر رنگ تر می شود تصریح کرد: شرایط انتخابات نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود و به همین میزان نظارت و آمادگی ستادهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی باعث ایجاد فضای سالم و امن و قانونمند خواهد شد و با رصدو پایش مستمر فعالیت های انتخاباتی تلاش خواهیم کرد از وقوع جرائم و تخلفات پیشگیری شود.

وی در ادامه خواستار هماهنگی لازم بین اعضای ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و فراهم آوردن تمهیدات و مقدمات لازم برای  برگزاری انتخابات بهتر در استان فارس شد و خاطر نشان کرد: نظرات، پیشنهادات ، اخبار و گزارش های تخلفات احتمالی ارسالی از سوی ستادهای  تشکیل شده  در سراسر استان به دبیرخانه مرکزی  ستاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مبنای پاسخ به استعلامات قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین از آمادگی لازم این ستاد در جهت پاسخگویی به استعلامات  خبر داد و افزود: در مجموعه دادستانی کل کشور ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی راه اندازی گردیده و دستور العمل تشکیل این ستاد به استان ها و شهرستان ها نیز ابلاغ شده است تا در فرصت موجود سوابق کاندیدهای انتخاباتی استخراج وآمادگی لازم جهت پاسخگویی به مراجع ذی صلاح فراهم شود.

القاصی در ادامه تأکید کرد: تجربیات به دست آمده در انتخابات گذشته باید بررسی شود و به عنوان راهکاری برای انتخابات پیش رو مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی  با اشاره به این که اولویت ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی مسئله تأمین امنیت انتخابات است تصریح کرد: شیوه و روش ما در بحث تأمین امنیت انتخابات متناسب با عملکرد افرادی خواهد بود که به صحنه انتخابات خواهند آمد.

وی در پایان خواستار استفاده از نیروهای توانمند، آگاه و مسلط به امور در هیأت های اجرایی و هیأت های نظارتی در راستای تأمین امنیت بهتر انتخابات شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *