رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاداش ویژه شمشیربازی در صورت کسب سهمیه المپیک

4:30 - 30 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۴۶۳
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری میزان - رییس فدراسیون شمشیربازی از اختصاص پاداشی ویژه برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی خبر داد.
فضل اله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی درباره شرکت تیم ملی اسلحه سابر ایران در رقابت های جایزه بزرگ و جام جهانی بوستون آمریکا افزود: رقابتهای آمریکا یکی از مهمترین مسابقات جام جهانی در سال 2015 بود که خوشبختانه مجتبی عابدینی شانس اول ایران در رنکینگ جهانی با چهار پله صعود از رده 22 به مکان 18 رسید.

رییس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه یک سهمیه المپیکی ایران قطعی شده است، گفت: 14 نفر اول رنکینگ جهانی به طور مستقیم راهی المپیک ریو می شوند و از هر کشور تنها دو شمشیرباز می تواند از این رنکینگ به المپیک برسد. سه شمشیرباز کره ای،‌ سه روس و سه ایتالیایی در این رنکینگ حضور دارند که با حذف سه ورزشکار از بین این 9 نفر عابدینی تنها یک گام تا المپیک فاصله دارد. اگر او بتواند به سهمیه المپیک از این طریق دست یابد برایش پاداشی به مراتب بالاتر از جایزه 10 میلیون تومانی کمیته ملی المپیک در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: در اسلحه سابر به جز 14 نفر رنکینگ، 10 سابریست هم از طریق رنکینگ قاره ای به طور مستقیم راهی المپیک می شوند که سهم هر قاره دو سهمیه است. در رنک قاره ای عابدینی، علی پاکدامن ومحمد رهبری نفرات اول تا سوم هستند و دو شمشیرباز چینی هم رده های چهارم و پنجم را در اختیار دارند، اما از هر کشور تنها یک نفر مجوز خواهد گرفت. اگر عابدینی از طریق رنکینگ جهانی به المپیک برسد در آن صورت سهمیه دوم ایران هم از رنک قاره ای مسجل می شود.

وی افزود: هم اکنون یک سهمیه المپیکی ایران قطعی است اما نمی توانیم اسمی در این مورد اعلام کنیم چون امکان تغییر در رنکینگ وجود دارد. تا پایان امسال سه مسابقه جام جهانی دیگر فرصت داریم. جام جهانی پادووا ایتالیا که چهل روز دیگر برگزار می شود، مسابقات جام جهانی ورشو لهستان و سئول کره جنوبی را هم بهمن و اسفند ماه پیش رو داریم.

او به مسابقات زون قاره ای اشاره کرد و گفت: در رشته های فلوره و اپه شانس المپیکی شدن را در مسابقات زون قاره ای که 25 فروردین سال آینده در چین برگزار می شود، ‌امتحان می کنیم. در رشته های فلوره و اپه مردان یک شمشیرباز و در سه اسلحه سابر،‌ اپه و فلوره بانوان یک شمشیرباز راهی این مسابقات خواهد شد. چون شانسی برای کسب سهمیه المپیک در رشته های فلوره و اپه از طریق رنکینگ جهانی نداریم بنابراین سهمیه بی مورد برای حضور آنها در مسابقات جام جهانی نکردیم.

وی افزود: تیم های فلوره و اپه را به اردوهای تدارکاتی مختلف خارجی اعزام کردیم. تیم فلوره در اردوی بلاروس، تیم های بانوان و مردان اپه به اردوی قطر و تیم های سابر و فلوره دختران در اردوی تدارکاتی اوکراین شرکت کرده است. اواخر دی اردوهای مشترک خارجی برای این تیم ها تدارک دیده شده است که کشورهای اوکراین، بلاروس، رومانی و مجارستان را مدنظر داریم. پس از این اردوها برای مسابقات زون قاره آسیا چند مرحله مسابقه انتخابی برای انتخاب نفرات اصلی تیم ملی داریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *