کودکان و نوجوانان داور هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان شدند

14:58 - 29 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۴۳۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - در هشتمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان کتاب ها توسط کودکان و نوجوانان داوری و انتخاب می شـوند.
، حمیدرضا شاه آبادی، دبیر علمی هشتمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان در این باره گفت: امسال قرار است بخش ویژه‌ای در این جشنواره داشته باشیم و آن معرفی کتاب از نگاه مخاطب است.

وی تصریح کرد: کتاب‌هایی که امتیاز ورود به کمیته جوایز را کسب کنند توسط کودکان و نوجوانان طی یک مرحله داوری، بررسی و انتخاب می‌شود.

وی در مورد انتخاب کودکان و نوجوانان برای داوری توضیح داد: این گروه از میان کودکان و نوجوانانی که به مطالعه علاقمند هستند و در کتابخانه‌های عمومی سابقه فعالیت داشته و چهره شاخصی از خود نشان داده‌اند انتخاب شده‌اند.

شاه‌آبادی هدف از این طرح را اظهارنظر بی‌واسطه مخاطبین درباره کتاب‌های تولیدی اعلام کرد و افزود از این طریق تلاش می‌کنیم نظرات مخاطبان درباره کتاب‌ها را هـرچه دقیق‌تر و فارغ از ملاحظات بدست آوریم.

دبیر علمی هشتمین دوره جشنواره کتاب کودک و نوجوان اظهار داشت: دو گروه داوری کودک و نوجوان به انتخاب کتاب‌ها در سه بخش شعـر، داستان و علمی و آموزشـی می‌پردازند و در هر بخش سه کتاب برتر، برگزیده و قابل تقدیر را انتخاب می‌نمایند که از ناشران کتاب‌ها تقدیر خواهد شد.

هشتمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به طور دوسالانه برگزار می‌شود، اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *