غیبت پلاتینی در جلسه محاکمه‌

20:00 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۱۵۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری میزان - رئیس محروم شده اتحادیه فوتبال اروپا طبق وعده قبلی خود در جلسه محاکمه‌اش توسط کمیته اخلاق فیفا حاضر نشد.
به گزارش گروه ورزشی ، میشل پلاتینی که گفته بود حاضر نیست در جلسه محاکمه‌اش در کمیته اخلاق فیفا برای رسیدگی به اتهامش ( دریافت دو میلیون یورو به صورت غیرقانونی از فیفا در سال ۲۰۱۱ ) شرکت کند، پای حرفش ایستاد و در این جلسه شرکت نکرد.

پلاتینی برای شرکت در جلسه‌ای که قرار بود روز گذشته (جمعه) در مقر فیفا در زوریخ سوئیس برگزار شود، احضار شده بود، اما او پیش از این گفته بود از آنجایی که این محاکمه را بیهوده می‌داند در آن شرکت نمی‌کند.

وی شخصاً از حضور در این محاکمه خودداری کرد، اما وکیلش، تیبا دآله با ارائه پرونده‌ای ۱۲۰ صفحه‌ای حاوی اسناد و مدارکی دال بر بی‌گناهی رئیس یوفا، از بخش صدور احکام کمیته اخلاق فیفا خواست که رئیس یوفا را تبرئه کند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که واحد تحقیقات کمیته اخلاق فیفا بازرسی‌های خود را در مورد پرونده‌های سپ بلاتر، رئیس فیفا و میشل پلاتینی تکمیل کرده و برای آنها حداکثر مجازات ممکن را از قاضی پرونده درخواست کرده است.

انتظار می‌رود واحد صدور احکام کمیته اخلاق فیفا که روز پنجشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای هشت ساعته توضیحات بلاتر را شنید، روز دوشنبه رأی نهایی را در خصوص پرونده رؤسای فیفا و یوفا صادر کند.

پلاتینی و بلاتر در تاریخ هفتم اکتبر سال جاری با آغاز تحقیقات درباره پولی که از حساب فیفا به حساب پلاتینی واریز شد، به مدت ۹۰ روز از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شدند و در این میان، رئیس یوفا شانس حضور در میان نامزدهای انتخابات ریاست فیفا برای سال ۲۰۱۶ را از دست داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *