پایان موج اول آنفلوآنزا تا 3 هفته آینده/ احتمال ورود موج‌های بعدی/ جای نگرانی وجود ندارد

13:09 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۰۳۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از پایان موج اول آنفلوآنزا تا 3 هفته آینده خبر داد و گفت: احتمال ورود موج‌های بعدی در کشور وجود دارد اما جای نگرانی وجود ندارد.
پایان موج اول آنفلوآنزا تا 3 هفته آینده/ احتمال ورود موج‌های بعدی/ جای نگرانی وجود نداردمحمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره ویروس انفلوآنزا اظهار کرد: این موج در شرق کشور فروکش کرده و اکنون به مرکز و غرب کشور رسیده است که تا سه هفته آینده این موج در کشور فروکش می‌کند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این ویروس تنها آنفلوآنزای فصلی است، افزود: در واقع باید گفت این ویروس جدید نبوده؛ چراکه نمونه‌ها به آزمایشگاه مرکزی سازمان بهداشت جهانی در ژنو ارسال شده است و تایید شد که ویروس جدیدی نیست.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از احتمال ورود موج دوم بیماری آنفلوآنزا خبر داد و گفت: ممکن است موج بعدی این بیماری با ویروس آنفلوآنزای B یا آنفلوآنزای H3N2 باشد و با احتمال بسیار کمتری ممکن است موج سوم آنفلوآنزا هم وجود داشته باشد.

نبوی در خاتمه با بیان این مطلب که ورود موج‌های دوم و سوم نگران کننده نیست، اظهار کرد:  با توجه به اینکه وضعیت جسمی مردم نسبت به این بیماری مقاوم شده است، جای نگرانی برای ورود موج‌های بعدی وجود ندارد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *