رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

315 زندانی واجد شرایط در اولویت آزادی

10:57 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۹۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- اسکندری گفت: 315 زندانی جرائم غیرعمد در اولویت آزادی هستند که امیدواریم تا پایان سال جاری با همت مردمی این تعداد از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید رضا اسکندری با اشاره به آمار 761 نفری محکومان جرائم غیرعمد استان فارس افزود: تا پایان سال جاری با همت مردمی امیدواریم 315 زندانی واجد شرایط که در الویت آزادی هستند از بند حبس رهایی یابند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان فارس در بازدید از زندان‌های کازرون ونورآباد  با تقدیر از حسن همکاری مراکز حمایتی انجمن حمایت زندانیان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان درراستای آزادی حداکثری زندانیان جرائم غیرعمد و غیر کلاهبرداری گفت: با استمرار این روابط امید است با مرتفع  ساختن مشکلات ضمن  پیشگیری از ورود ناخواسته و بازگشت مجدد این افراد به زندان‌ها شاهد آزادسازی تعداد 315 نفر زندانی غیر عمد که در زندان‌های استان تحمل کیفر می کنند باشیم.

وی با بیان این‌که جمع بدهی این زندانیان بیش از 558 ملیارد و302میلیون است؛ تصریح کرد: با همت کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی از شکات مستقر در ستاد دیه 389 میلیارد ریال از این مبلغ تخفیف گرفته شده است .

 مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان فارس ادامه داد: با همکاری خوب مددکاران این زندان همه واجدین شرایط کمک شناسایی شده و طبق فرآیند آزادسازی زندانیان نیازمند در کمترین فرصت و با دقت کامل پس از اثبات عدم استطاعت مالی از بند زندان رهایی خواهند یافت.

اسکندری نقش مددکاران زندان‌ها را در شناسایی به موقع محکومان و همکاری در تنظیم پرونده‌ها را از مهمترین اقدامات در راستای رسیدگی مناسب به محبوسان جرائم غیرعمد عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در این دو زندان به محض ورود یک زندانی آبرومند محکوم به جرائم غیرعمد پرونده مربوطه تشکیل و در ادامه جهت انجام  تحقیقات جامع درخصوص وضعیت مالی و خانوادگی او و قرار گرفتن نام زندانی در فرآیند آزادی اطلاعات کامل در اختیار ستاددیه قرار می‌گیرد .





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *