دستگیری تعدادی از زنان تروریست در شبه جزیره سینای مصر

18:15 - 24 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۸۴۹
خبرگزاری میزان - نیروهای مسلح مصر روز سه شنبه موفق شدند تعدادی از زنان تروریست وابسته به گروهک ولایت سینا را در شبه جزیره ناآرام سینا بازداشت کنند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از پایگاه خبری مصر الیوم، نیروهای مسلح مصر امروز (سه شنبه) موفق شدند برای نخستین بار یک باند تروریستی مشتکل از زنان را به سرکردگی یک زن، در شبه جزیره سینا دستگیر کنند.
به گفته یک منبع مصری، زن سرکرده این باند تروریستی وابسته به گروهک ولایت سینا، عضو یکی از خانواده های تکفیری در شهر رفح بوده است.

این منبع که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: در حوزه فعالیتی اعضای این باند تروریستی انواع سیستم های بی سیم یافت شده است که برای رصد تحرکات و اقدام های نیروهای ارتش مصر از آن استفاده می کردند.

این منبع با اشاره به خطرات استفاده از زنان در این گروهک های تروریستی، گفت: نیروهای مصری به خاطر احترام به عادات و رسوم خود، تلاش خود را برای حفظ حرمت زنان به کار می ببرند.

این در حالی است که نیروهای مسلح مصر موفق شدند 3 سرکرده تروریستی ولایت سینا را بازداشت کنند.
بر اساس این گزارش، از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصر از سال 2013 تاکنون نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر، عملیات گسترده ای را در چند استان مصر از جمله استان شمال سینا علیه تروریست ها آغاز کرده اند.

تاکنون صدها نظامی و نیروی امنیتی مصر در حملات مهاجمان مسلح در شبه جزیره سینا کشته شده اند.
گروهک تروریستی ولایت سینا وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش در شمال سینا فعال است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *