رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توسعه برنامه‌های اصلاحی مهم ترین ابزار حفظ امنیت در زندان است

22:20 - 22 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۹۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - سرپرست زندان مرکزی بندرعباس به اهمیت فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: توسعه برنامه های اصلاحی و تربیتی یکی از مهم ترین ابزارهای حفظ امنیت در زندان است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره زندان های هرمزگان،  پورمارزی افزود: اگر برنامه ریزی فرهنگی در زندان ها هدفمند باشد، مسائلی که امنیت زندان را  تهدید می کند کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه اصلاح و تربیت مجرمان یکی از سیاست های سازمان زندان ها است بیان داشت: برنامه های اصلاحی و تربیتی متنوع و متناسب با نیاز گروه هدف در زندان بندرعباس طرح ریزی شده و در حال اجرا است.

سرپرست زندان بندرعباس تصریح کرد: باید به همان میزان که در زمینه تامین امنیت و فراهم سازی زمینه نگهدای مطلوب زندانیان تلاش می کنیم، نسبت به تغییر رفتار زندانیان نیز تلاش کنیم تا زمینه اصلاح و تربیت مددجویان بیش از پیش فراهم شود.

پورمارزی به جمعیت کیفری زندان بندرعباس نیز اشاره کرد و گفت: اخیرا تلاش های خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان بندرعباس صورت گرفته است و با تعامل با مجموعه قضایی،  کاهش ورودی و افزایش خروجی ها از زندان را دنبال می کنیم.

وی افزود: با بهره گیری از مجازات های جایگزین حبس ، استفاده از آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات محکومان، بهره گیری از تنوع در صدور قرارها، اشتغال به کار زندانیان و انتقال مددجویان  غیر بومی از سیاست های اصلی کاهش جمعیت کیفری است که با تلاش مجموعه قضایی استان، به زودی شاهد کاهش محسوس جمعیت کیفری زندان بندرعباس خواهیم بود.

سرپرست زندان بندرعباس به حضور قضات در زندان نیز اشاره کرد و گفت: حضور منظم قضات و مسئولان قضایی در زندان همواره زمینه ساز کاهش مشکلات قضایی مددجویان، کاهش اطاله دادرسی و توسعه عدالت قضایی بوده که با  آشنایی و لمس واقعیت ها و مشکلات و تبعات زندان برای زندانیان و خانواده های آنها، می تواند در کیفیت صدور آرا تاثیر گذار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *